Chińczycy zainwestują we właściciela Banku Millennium 706 mln euro

Środa, 11 stycznia (16:25)

Chiński koncern Fosun zainwestuje w Banco Comercial Portugues (BCP), właściciela Banku Millennium, w ramach dwóch kapitalizacji łącznie 706 mln euro. Dzięki temu azjatycki inwestor stanie się posiadaczem 30 proc. udziałów portugalskiego banku.

Prywatny konglomerat Fosun, siedziba w Pekinie /AFP

W komunikacie przekazanym w środę przez rzecznika BCP Erika Burnsa, portugalski bank poinformował, że w poniedziałek zapadła decyzja, że podniesienie jego kapitału będzie wymagało emisji ponad 14,1 mln akcji o wartości 9,4 centów za sztukę. Oznacza to, że będą one tańsze o 38,6 proc. od aktualnych notowań.

W listopadzie 2016 r. władze koncernu Fosun ujawniły, że za 175 mln euro zdecydowały się nabyć 16,7 proc. akcji BCP. Drugie dokapitalizowanie portugalskiego banku sięgnie teraz kwoty 531 mln euro, a w jego następstwie azjatycki inwestor stanie się posiadaczem 30 proc. udziałów banku i jego głównym akcjonariuszem.

Wcześniej największym akcjonariuszem BCP był Sonangol, państwowy koncern naftowy z Angoli. Posiadał on pakiet 17,84 proc. Kolejnym pod względem wielkości był hiszpański bank Sabadell z 5,07 proc. akcji.

Informacja o drugim doinwestowaniu BCP przez Fosun spotkała się z negatywną oceną ze strony portugalskich komentatorów i analityków finansowych.

Także lizbońska giełda zareagowała źle na wiadomość o dokapitalizowaniu BCP. We wtorek jego akcje spadły do najniższego w historii poziomu sięgającego 97 centów za akcję.

Negatywnie do zapowiedzianego dokapitalizowania portugalskiego banku ustosunkowali się również przedstawiciele działającego w jego strukturach syndykatu. Związkowcy w wydanym komunikacie przewidują, że w rezultacie inwestycji załoga BCP będzie "zmuszona do jeszcze większego wysiłku w pracy".

BCP jest największym akcjonariuszem polskiego Banku Millennium. Portugalski bank posiada 50,1 proc. jego akcji.

Liczy się każda złotówka! Wesprzyj Orkiestrę na pomagam.interia.pl

PAP

Podziel się

~Aga -

Super bank!!! Nie narzekam na nic. Obsługa w oddziałach i na infolinii - pierwsza klasa. I kolorystycznie odpowiada mojemu operatorowi komórkowemu czyli T-Mobile!!!

Piszesz jako Gość