VH1 Polska znowu zakończy nadawanie?

Jak wynika z informacji portalu Media2, muzyczny kanał VH1 Polska z końcem stycznia zakończy nadawanie na platformach cyfrowych i w sieciach kablowych w dotychczasowej postaci. Nowa odsłona ma być "uspójniona" z VH1 European. Kanał, który wiele razy przechodził już metamorfozy, nie miał zadowalających wyników oglądalności. Czy już wkrótce VH1 Polska całkowicie zniknie z rynku?

Historia VH1 Polska zaczyna się od historii kanału MTV Classic, który działał w latach 2002-2005. Został zastąpiony przez właśnie VH1 Polska.

- MTV Classic zostanie zastąpiona VH1 Polska, w celu stworzenia stacji dla widzów, którzy wychowali się na MTV Polska i dalej czują się młodo. Nazwa Classic postarzała kanał i mogła zniechęcać do jego oglądania - mówiła 12 lat temu portalowi Wirtualne Media Dominika Płaza, ówczesna specjalista ds. public relations w MTV.

W nowej ofercie więcej miejsca poświęcono muzyce z lat 90. W tej formule VH1 Polska utrzymał się przez 6 lat. W 2011 roku w miejsce stacji zadebiutował Comedy Central Family. VH1 Polska powrócił w 2012 roku. W ostatnim kwartale 2015 znowu zmienił profil i postawił na nowsze teledyski, choć na antenie stacji pojawiało się więcej starszych pozycji niż w podobnej - również należącej do Viacomu - Vivie Polska.

Reklama

Ciągłe zmiany formatów nie wyszły VH1 Polska na dobre. W 2016 roku stacja ta miała tylko 0,02 proc. udziału w rynku telewizyjnym. Gorzej wypadły tylko Nuta.TV (0,01 proc.), Muzo.tv (0,01 proc.) i Hip Hop TV (dostępny od października ub.r. 0,01 proc.). Lepiej poradziły sobie To!TV (0,03 proc.), Vox Music TV (0,04 proc.), 4fun.tv Hits (0,05 proc.), Power TV (0,05 proc.), Kino Polska Muzyka (0,06 proc.), 4fun.tv Fit&Dance (0,06 proc.), Viva Polska (0,06 proc.), Stars.tv (0,07 proc.), 4fun.tv (0,15 proc.), Disco Polo Music (0,16 proc.), Eska.TV (dostępna do 28 sierpnia w naziemnej telewizji cyfrowej - 0,16 proc.), 8TV (dostępny od 28 sierpnia naziemnie - 0,39 proc.) i Polo TV (0,83 proc.). Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement za Wirtualnymi Mediami.

Powyższe dane pokazują, że powrót do teledyskowej koncepcji z nowościami nie za bardzo opłacił się ani VH1 Polska, ani Vivie Polska. To już nie rok 2007, kiedy muzyczna Viva Polska była tuż obok TVN24 jednym z najchętniej oglądanych kanałów tematycznych. Konkurencja jest ogromna, a jednocześnie widzowie mają dość szaf grających z przewidywalnymi i powtarzalnymi często playlistami, naszpikowanych ciągłymi blokami reklamowymi. Jeszcze inni narzekają na zbyt dużo polskich teledysków w kanałach muzycznych w godzinach wieczornych.

Młodzież raczej słucha muzyki za pośrednictwem smartfonów czy laptopów. Często pozwala to uniknąć nachalnych bloków reklamowych. Z tych powodów kanałów muzycznych raczej będzie ubywać na rynku, niż przybywać. Bardzo możliwe, że w tym roku usłyszymy o jakiejś kolejnej rozrywkowej marce Viacomu, która zastąpi VH1. Oby bardziej zrozumiałej niż Blink, który również nie zabawił w Polsce długo.

Daniel Gadomski

Pobierz za darmo program PIT 2016

Źródło informacji

SatKurier
Dowiedz się więcej na temat: telewizja
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »