Cyfrowy Polsat zaczyna walkę o bogatszych klientów

Do tej pory można było odnieść wrażenie, że dwie polskie platformy cyfrowe jasno podzieliły się strefami wpływów. Cyfrowy Polsat walczył o względy klientów z mniej zasobnym portfelem, natomiast nc+ starała się o tych, którzy są w stanie wydać więcej na płatną telewizję, tzw. premium. Najwyraźniej coraz ciaśniejszy rynek zmienił strategię największej polskiej platformy cyfrowej. Pokazuje to najdobitniej dołączenie do oferty na wyłączność kanału Golf Channel Polska, ale też wielkanocna promocja Cyfrowego Polsatu.

Cyfrowy Polsat jeszcze jako Polsat 2 Cyfrowy zaczynał podbijanie polskiego rynku od hasła "Platforma cyfrowa bez abonamentu". Były kanały z niezliczonymi powtórkami w rodzaju On, Ona, Muzyczny Relaks, Junior, czy Tele Uniwersytet. Po 2001 roku wprowadził jednak obowiązkowe opłaty abonamentowe i zaczął dodawać markowy kanał za markowym kanałem.

Ceny i tak były niższe niż u konkurencyjnych graczy, ale platforma późno zdecydowała się na wprowadzenie HD czy VoD (w zasadzie jako przestarzałe PPV - pay-per-view). Dekoderom też dużo brakowało do oferowanych przez n i CYFRĘ+. Nie miało to większego znaczenia, bo najwięcej klientów Cyfrowy Polsat pozyskał jeszcze w czasach, kiedy naziemnej telewizji cyfrowej nie było i setki tysięcy mieszkańców wiosek i małych miasteczek chciało za niewielką opłatą oglądać więcej niż tylko TVP1 i TVP2.

Reklama

Obecnie nie można już nastawiać się na tego rodzaju klientów, bo oni albo już porzucili płatny pakiet na rzecz DVB-T, albo zrobią to w niedalekiej przyszłości. Branża płatnej telewizji będzie zarabiać na tych, którzy nie są za pan brat z internetem i nie potrafią korzystać z tamtejszych platform wideo na żądanie, albo na tych, którzy mają większe zarobki miesięczne. Oni szukają jednak treści premium. Golf uchodzi raczej za sport biznesmenów i najwyraźniej o tej grupie myśli coraz poważniej Cyfrowy Polsat.

Do tej pory zabiegał o nią TVN, tworząc np. TVN CNBC Biznes (obecnie TVN24 BiS). Z myślą o wymagających klientach Cyfrowy Polsat przygotował też wielkanocną promocję. Mogą na start otrzymać, najlepszy jaki kiedykolwiek mieli, dekoder - EVOBOX PVR za złotówkę z 3-miesięcznym darmowym dostępem do kanałów sportowych Eleven, HBO, serwisów Cyfrowy Polsat GO i HBO GO.

Czy to wystarczy, żeby przyciągać bogatszych klientów? Raczej to dopiero początek.

Co prawda Eleven ma wiele sensownych piłkarskich lig europejskich, ale nie ma polskiej Ekstraklasy, a ta mocno przyciąga do CANAL+ SPORT. Kanały HBO są w ostatnich latach skoncentrowane bardziej na dobrych serialach niż filmach. Aby uderzyć w nc+, konkurencyjny Cyfrowy Polsat musiałby więc najlepiej uruchomić własny filmowy kanał premium. To jednak wymagałoby zakupu kosztownych licencji od wytwórni hollywoodzkich. Być może łatwiej pozyskiwać kanały tematyczne w rodzaju Golf Channel Polska. Chociażby adresowane do fanów muzyki klasycznej, czy prezentujące koncerty. Cyfrowy Polsat musi też pamiętać, że konkurencja nie śpi. Platforma nc+ też może pomyśleć o ofercie dla oszczędnych klientów, którzy do tej pory wybierali platformę Zygmunta Solorza-Żaka.

Daniel Gadomski

Pobierz za darmo program PIT 2016

Źródło informacji

SatKurier
Dowiedz się więcej na temat: telewizja | Cyfrowy Polsat
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »