PMPG Polskie Media podsumowuje udany rok 2016

W 2016 r. zarząd PMPG Polskie Media koncentrował swoje działania na odbudowie stabilnych podstaw finansowych spółki na poziomach z roku 2014 oraz przygotowaniu projektów kluczowych z punktu widzenia strategii rozwoju całej Grupy.

W 2016 r. zarząd PMPG Polskie Media koncentrował swoje działania na odbudowie stabilnych podstaw finansowych spółki na poziomach z roku 2014 oraz przygotowaniu projektów kluczowych z punktu widzenia strategii rozwoju całej Grupy.

Dwukrotny wzrost biznesu w 2018 r. w stosunku do ostatnich rocznych wyników - taki cel stawia przed swoimi menadżerami Michał Maciej Lisiecki, prezes zarządu PMPG Polskie Media. Lisiecki w rozmowie z Rafałem Irzyńskim dla Inwestorzy.tv komentuje wyniki roku 2016 oraz przedstawia perspektywy na kolejne lata. Podkreśla, że PMPG jest spółką przewidywalną, ze zdrowymi fundamentami i potencjałem do generowania dobrych wyników finansowych.

"Na poziomie zarządu mamy przyjętą strategię, którą konsekwentnie realizujemy. Naszym długoterminowym celem jest budowa polskiej grupy, z silnym polskim DNA, ale działającej również na innych rynkach" - mówi Lisiecki.

Reklama

Zapowiada też, że w III/IV kwartale br. Grupa zaprezentuje strukturę projektu PMPG Ventures, działającego w modelu "media 4 equity". "Dzięki takiej strukturze będziemy mogli pokazać nasze inwestycje i udziały w różnych przedsięwzięciach, w które angażujemy się już dzisiaj" - mówi. Dodaje, że nowa struktura pozwoli również pokazać horyzont czasowy i potencjał tych inwestycji. Dotyczy to również obligacji, w które inwestowane są nadwyżki finansowe Grupy.

Prezes PMPG Polskie Media zapowiada, że Grupa opublikuje prognozę po wynikach I kwartału, kiedy będzie miała już potwierdzoną strukturę przychodów i część długoterminowych kontraktów. "Pracujemy nad tym, by nasze przychody miały charakter abonamentowy, projektujemy przychody powtarzalne, aby baza była stała. Dzięki temu nasze prognozy są realizowalne, a my możemy koncentrować się na rozwoju Grupy" - zaznacza.

"Nasze wyniki są nudne, bowiem to co obiecujemy - realizujemy. Działamy zgodnie ze strategią overdeliver than overpromise, nasze wyniki są lepsze od prognoz" - podkreśla Lisiecki. Odsłaniając "kuchnię" zarządczą, zwraca również uwagę, że co kwartał na poziomie Grupy weryfikowane są koszty działalności i identyfikowane są pola, gdzie te koszty mogą być optymalizowane, jak w strategii "Warren Buffett i inwestowanie w wartość".

W 2016 r. pozwoliło to na obniżenie kosztów sprzedaży o 3 mln zł.

Przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej PMPG Polskie Media w 2016 r. wyniosły 57 mln 130 tys. zł i były o 10 proc. wyższe od tych osiągniętych rok wcześniej. Skonsolidowany EBIT ukształtował się na poziomie 9 mln 541 tys. zł, co oznacza wzrost o 65 proc. w stosunku do 2015 r. oraz o 27 proc. w stosunku do prognozy. EBITDA wyniosła 10 mln 163 tys. zł i była r/r wyższa o 59 proc. oraz o 25 proc. od prognozy. Zysk brutto wzrósł o 42 proc., a zysk netto - o 37 proc.

Do takich należy m.in. transformacja cyfrowa obu głównych tytułów, rozwój powiązanych z nimi serwisów internetowych oraz inwestycja w biznesowy kanał telewizji internetowej inwestorzy.tv. Efektem tego jest odnotowany w wynikach za 2016 r. wzrost przychodów z tytułu sprzedaży wydań cyfrowych i blisko dwukrotny wzrost przychodów tylko z reklamy odsłonowej. Równolegle we wszystkich nowouruchomionych serwisach wdrożone zostały rozwiązania z zakresu marketing automation, które mają się przyczynić do dalszego wzrostu przychodów.

Źródłem 80 proc. przychodów Grupy pozostają dwa tygodniki, które działają na dojrzałym rynku prasy opiniotwórczej, co sprawia, że dynamika wzrostu przychodów w tym obszarze jest niewielka.

Głównym aktywem Grupy PMPG Polskie Media pozostaje tygodnik "Wprost". W drugiej połowie roku wydawca zdecydował o zmianie kierownictwa redakcji i powierzył obowiązki redaktora naczelnego Jackowi Pochłopieniowi. Nowy naczelny nie tylko odświeżył skład redakcji, ale również aktywnie wykorzystuje synergie pomiędzy tygodnikiem a serwisem www.wprost.pl. Sam serwis internetowy pozwala na łączenie tekstów z treściami video, cytatami z mediów społecznościowych, infografikami i animacjami wykorzystującymi wysokiej jakości zdjęcia.

W listopadzie, w oparciu o rozwiązania zastosowane w serwisie Wprost.pl, uruchomiony został nowy serwis DoRzeczy.pl. To kolejny etap wdrażania zmian w obszarze zarządzania treściami we wszystkich kanałach dystrybucji cyfrowej, monetyzacji danych i kontentu pozostających w zasobach wydawnictwa. W marcu 2017 r. łączna liczba odsłon serwisów Grupy przekroczyła 10 mln, a liczba użytkowników zbliżyła się do 3 mln.

Rozwój serwisów internetowych i zmiany w portfolio wydawniczym Grupy, jakkolwiek najbardziej widoczne i najchętniej komentowane przez rynek, to tylko część prowadzonych aktywności, których celem jest m.in. dywersyfikacja źródeł przychodów oraz identyfikacja i wybór strategicznych kierunków rozwoju Grupy PMPG.

Od kilku tygodni trwają intensywne przygotowania do premiery filmu Jana Kidawy-Błońskiego "Gwiazdy", którego producentem jest Film Point Group, spółka zależna PMPG Polskie Media, a PMPG występuje jako koproducent obrazu. Ruszyła już kampania promocyjna filmu, którego kanwą jest fabularyzowana biografia Jana Banasia, dziś już zapomnianego, przed laty - jednego z najlepszych polskich piłkarzy. "Gwiazdy" są porównywane m.in. do "Być jak Deyna", ale mają szansę na zdecydowanie lepsze wyniki oglądalności. Premiera filmu zaplanowana jest na 10 maja 2017 r., od 12 maja film będzie można zobaczyć w kinach w całej Polsce.

Równolegle rozwija się projekt Machina Music - niezależnej wytwórni muzycznej, która wprowadza młodych europejskich artystów na rynek amerykański. Projekt jest w fazie startupu. Obecnie artyści spod znaku MM nagrywają w Kosowie, a zarządzający prowadzą rozmowy o współpracy z jedną ze znaczących światowych wytwórni.

Przełożony w czasie został oficjalny start projektu PMPG Ventures - wehikułu inwestycyjnego w modelu M4E, czyli media for equity (media za udziały). Projekt, który obejmie zarówno wszystkie niezwiązane z działalnością prasową aktywa Grupy PMPG, jak i nowe inwestycje, powinien ruszyć najpóźniej w III/IV kwartale bieżącego roku. Aktualnie trwają intensywne prace nad organizacyjną częścią projektu oraz jego strukturą w ramach Grupy PMPG Polskie Media.

PMPG Polskie Media to spółka holdingowa działająca na rynku mediów tradycyjnych i nowych mediów. Do Grupy należą m.in.: Agencja Wydawniczo-Reklamowa Wprost, wydawca tygodnika "Wprost" oraz spółka Orle Pióro, wydawca tygodnika "Do Rzeczy" oraz magazynu "Historia Do Rzeczy".

mzb

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »