Jak obniżyć koszty wysyłki?

Środa, 9 sierpnia (14:35)

Nawet osoby, które niezbyt często korzystają z usług kurierskich wiedzą, że koszty wysyłki mogą niejednokrotnie przekroczyć wartość przedmiotu wysyłki. Co zrobić, by je obniżyć?

/materiały promocyjne

Nie tylko sklepy internetowe, ale również osoby prywatne częściej korzystają z usług firm kurierskich. Rozwijający się sektor sprzedaży internetowej sprawia, że klienci mają coraz większe wymagania wobec kurierów. Zależy im, by realizowana usługa była możliwie jak najtańsza, ale jednocześnie wysokiej jakości. Na szczęście można pogodzić te dwie rzeczy. W jaki sposób obniżyć koszty wysyłki?

Korzystaj z oferty brokerów

Brokerzy pośredniczą pomiędzy klientem a dostawcą, skupiając w swojej ofercie kilka różnych firm kurierskich. W Polsce wciąż nie jest to zbyt popularne rozwiązanie, jednak już i u nas pojawiają się tego typu przedsiębiorstwa. Do takich należy między innymi Sendello.

Korzystając z usług brokera, można obniżyć koszty wysyłki nawet o 70 procent. Jednocześnie, dzięki temu, że usługa będzie realizowana przez jedną z dużych, profesjonalnych firm kurierskich, klient dostaje gwarancję jakości.

Kolejnym plusem współpracy z brokerem jest to, że samo rozpoczęcie korzystania z jego usług przeważnie nie wymaga od klienta większego wysiłku - wystarczy zamówić kuriera znanej firmy. Zazwyczaj należy jedynie złożyć zamówienia przez stronę internetową. Nie ma konieczności podpisywania umów, deklarowania ilości przesyłek czy wizyty w siedzibie firmy.

Unikaj przesyłek niestandardowych

Koszt wysyłki pakunku o kształcie innym niż prostopadłościan jest przeważnie sporo droższy. Dzieje się tak dlatego, że tego typu przesyłkę dużo trudniej zmieścić w samochodzie dostawczym, przez co kurier może załadować mniej paczek.

Jak rozwiązać problem niestandardowych kształtów? Wszystkie przesyłki pakuj w karton, by przypominały prostopadłościan. Nawet jeśli wymiary pakunku znacznie się zwiększą, pozwoli ci to zaoszczędzić na dodatkowej opłacie, która może wynosić nawet 10 złotych.

Nie wysyłaj na ostatnią chwilę

Wiele firm kurierskich ma w swojej ofercie dwa rodzaje usług: dla pilnych i standardowych przesyłek. Wysyłając paczkę na ostatnią chwilę, narażasz się na zwiększenie kosztów nawet dwukrotnie w stosunku do opłaty podstawowej. Zawsze może się wydarzyć jakaś nieprzewidziana sytuacja (np. awaria auta kuriera) i przesyłka nie zostanie doręczona w deklarowanym terminie.

Zastanów się też, czy osobie, do której wysyłasz paczkę, zależy na błyskawicznym jej doręczeniu. W miarę możliwości złóż zamówienie odpowiednio wcześniej, dzięki czemu uda ci się zaoszczędzić na dodatkowych opłatach.

Zadbaj o recykling

Choć nie ma to bezpośredniego związku z usługami kurierskimi, oszczędności można szukać także w materiałach. Kupując specjalne kartony do przesyłek kurierskich, klient dokłada kilka złotych do kosztów wysyłki.

By ograniczyć dodatkowe wydatki, warto zbierać stare opakowania i wykorzystywać je do wysyłania nowych paczek. Dzięki temu zadbasz o środowisko, a dodatkowo obniżysz koszty przesyłki.

Nie przesadzaj z zabezpieczeniem

Niektórzy, chcąc odpowiednio ochronić przesyłkę przed zniszczeniem, wykorzystują kilometry folii bąbelkowej. Dobre zabezpieczenie paczki jest bardzo istotne, ale nie należy z tym przesadzać. Wystarczy, że umieścisz przedmiot w kartonie i wypełnisz ubytki tak, żeby nie przesuwał się w jego wnętrzu.

Nadmiar folii bąbelkowej może znacznie zwiększyć wymiary całej przesyłki, przez co podniesie się także jej koszt.

Sprawdzaj dokładnie wymiary

Przygotuj się starannie do wysyłki każdej rzeczy. Nie określaj wymiarów na oko. Zmierz przesyłkę, zważ i podaj dokładne wartości.

Zajmie ci to zaledwie kilka minut, a unikniesz dodatkowych opłat. Za każdym razem, gdy wymiary lub waga nie będą się zgadzać, narażasz się na dopłaty. Znając dokładne parametry, masz także możliwość wyboru najbardziej optymalnej oferty.

Artykuł powstał we współpracy z firmą Sendello.

materiały promocyjne

Podziel się