Outsourcing przy wyborze infrastruktury IT

Poniedziałek, 9 października (06:00)

Nowoczesne przedsiębiorstwo nie może sprawnie funkcjonować bez rozbudowanego zaplecza informatycznego. Utrzymanie w strukturach firmy działu IT jest jednak bardzo kosztowne i potrafi przekraczać możliwości wielu przedsiębiorców. Rozwiązaniem problemu może być outsourcing infrastruktury IT, w tym m.in. wykorzystanie dedykowanych serwerów, zarządzanych przez specjalistów z firmy zewnętrznej.

Idea przekazania kontroli nad zasobami informatycznymi w obce ręce może być odbierana jako rozwiązanie ryzykowne. Outsourcing działań IT jest już jednak biznesowym standardem, który nie tylko nie ogranicza niezależności firmy, lecz również przynosi duże oszczędności. Tylko największe przedsiębiorstwa stać na utrzymanie całkowicie samodzielnych działów IT i zatrudnienie w nich sztabu wysoko wykwalifikowanych specjalistów. Aby uruchomić własną serwerownię potrzebne są nakład finansowe w wysokości 100 mln złotych, a to dopiero początek wydatków związanych z infrastrukturą. Roczny koszt energii potrzebnej do pracy jednego serwera przekracza 3000 zł...

400 złotych wystarczy?

Serwery trzeba utrzymywać, a nadzór nad nimi sprawować musi profesjonalny personel. Pozyskanie specjalistów IT jest trudne i kosztowne, więc większość firm nie może sobie pozwolić na ich zatrudnienie. Outsourcing jest w tej sytuacji najlepszym środkiem optymalizacji kosztów - przedsiębiorca oszczędza na infrastrukturze i nie musi przejmować się brakami kadrowymi. Wykwalifikowanych pracowników i niezbędną infrastrukturę zapewni firma zewnętrzna.

Decydując się na outsourcing zadań IT, szczególnie warto pomyśleć o usłudze zarządzanego serwera dedykowanego. Jego użytkownik (czyli przedsiębiorca) otrzymuje do dyspozycji panel administracyjny, który zapewnia nieograniczony dostęp do danych zgromadzonych na serwerze, a także do poczty elektronicznej, konta FTP czy domen. Może też kontrolować statystyki pracy serwera. Użytkownik nie pełni jednak funkcji administratora, ponieważ te obowiązki wykonują za niego pracownicy firmy zewnętrznej. Oznacza to, że przedsiębiorca nie musi samodzielnie troszczyć się o backupy danych, serwisowanie serwera i aktualizację jego oprogramowania oraz o kwestie związane z bezpieczeństwem. Wsparcie techniczne może być realizowane 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Przedsiębiorca w ramach usługi może w dowolnym momencie zlecić firmie outsourcingowej podjęcie określonych działań lub zgłosić problem techniczny. Kontakt z administratorami serwera jest błyskawiczny (odbywa się mailowo lub telefonicznie), a ich reakcja niemal natychmiastowa.

Nadzór 24 godziny na dobę

Wartym polecenia dostawcą usług zarządzanego serwera dedykowanego jest Centrum Danych Kei.pl. Firma ta zalicza się do ścisłej czołówki przedsiębiorstw hostingowych w Polsce i dysponuje własnym centrum danych, na które składa się ponad 700 serwerów. Umieszczono na nich kilkadziesiąt tysięcy stron WWW. Użytkownikom serwerów dedykowanych Kei.pl zapewnia wsparcie kilkunastu wysoko wykwalifikowanych specjalistów, którzy pozostają do dyspozycji przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Praca w trybie zmianowym zapewnia realny monitoring pracy serwerów. Specjaliści IT sprawują fizyczną opiekę nad prawidłowym funkcjonowaniem maszyn przez 24 godziny na dobę. Działanie serwerowni w takim trybie wymaga od kadry zarządzającej zatrudniania odpowiedniej ilości pracowników. Kilkunastoosobowa kadra chroni klientów przed ewentualnymi problemami wynikającymi z rotacji personelu.

Doświadczenie specjalistów Kei.pl jest też gwarancją profesjonalnego administrowania danymi i ich bezpieczeństwa. Outsourcing IT to duże oszczędności, z tego względu serwery dedykowane mogą być szczególnie korzystne dla małych przedsiębiorstw i startupów, dla których optymalizacja kosztów jest kluczowym zagadnieniem.

INTERIA.PL

Podziel się

~radical -

Sprzedawałem kontrakty outsourcingowe... wiele. I jeszcze nigdy nie okazało się, że przy takim samym poziomie obsługi, Outsourcing IT był tańszy. Można obniżyć koszty przy wykorzystaniu pracowników w Indiach lub Pakistanie. To rozwiązanie jednak napotyka na problemy wynikające z przepisów o przetwarzaniu danych poza UE

~MZ -

Pracowałem w IT 30 lat. W jednej firmie 11 lat, później dla tej firmy (outsourcing - sprzedali całe IT do drugiej firmy) 7 lat. To jest tylko pozorne ciecie kosztów, kreatywna księgowość. Przenoszenie wszelakich usług do przysłowiowego Bangalore i ich poziom usług to śmiech. Może i tnie się koszt ale traci się na renomie i poziomie wykonywanych usług. Najweselej jednak jest, gdy w rozmowach pomiędzy dwoma działami w danej firmie, musi uczestniczyć inna, zewnętrzna firma bo u nich brak ludzi, by temat ogarnąć.

~hyla -

A co to ma być ten jakiś ołtsołsring czy jak tam ten badziew się zwie? Po polsku nie można tego nazwać?

Piszesz jako Gość