Netia wybiera Comarch OSS do nadzoru

Firma Netia, jeden z największych polskich operatorów telekomunikacyjnych, zdecydowała się na zakup systemu Comarch Fault Management - centralnego narzędzia do monitoringu sieci.

Firma Netia, jeden z największych polskich operatorów telekomunikacyjnych, zdecydowała się na zakup systemu Comarch Fault Management - centralnego narzędzia do monitoringu sieci.

Wdrożone rozwiązanie pozwala firmom telekomunikacyjnym wcześnie wykrywać problemy z siecią lub usługami, umożliwiając natychmiastową reakcję. Dodatkowo system znacząco minimalizuje ryzyko występowania błędów sieciowych, dzięki czemu klienci końcowi mogą cieszyć się najwyższą jakością usług. Umowa między Netia a Comarch została podpisana w czerwcu 2017.

Zakup systemu Fault Management przez Netię jest elementem projektu insourcingu zarządzania siecią. Netia korzysta obecnie z analogicznego rozwiązania innego wiodącego dostawcy. Decyzja o powrocie do modelu samodzielnego zarządzania siecią przez Netię ma na celu poprawę efektywności i szybkości działania, która ma się przełożyć na jeszcze wyższą satysfakcję klientów.

Reklama

"Klienci są dzisiaj bardzo wymagający, oczekują najwyższej jakości dostarczanych usług. To ważny czynnik stojący za decyzją o optymalizacji i samodzielnym prowadzeniu naszego centrum operacji sieciowych. Samodzielne zarządzanie siecią wymaga od nas również posiadania własnego, wysokiej klasy rozwiązania typu Fault Management. Prototyp systemu (PoC - proof of concept) zademonstrowany przez Comarch był lepszy i bardziej przekonujący niż rozwiązania konkurencji. Firma spełniła również wszystkie wymagania stawiane w zakresie demonstracji systemu na żywo. W połączeniu z naszym zaufaniem do Comarch, wynikającym z udanych projektów BSS i OSS, zrealizowanych dla nas w poprzednich latach, czynniki te spowodowały, że zdecydowaliśmy się na współpracę właśnie z nimi przy projekcie optymalizacji zarządzania siecią" - mówi Marcin Palkowski, dyrektor obszaru technologii i zarządzania siecią Netia S.A.

"Środowisko technologiczne wykorzystywane przez dostawców usług telekomunikacyjnych zmienia się bardzo dynamicznie. Jest to związane z koniecznością stałego dostosowywania oferowanych produktów i usług do coraz wyższych standardów rynkowych. Comarch, jako firma

z wieloletnim doświadczeniem w branży telekomunikacyjnej, wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom stale podnosząc jakość oferowanego oprogramowania, a także tworząc nowe systemy służące m.in. do wspomagania zarządzania siecią. Jednym z takich produktów jest system Fault Management, który mieliśmy przyjemność zaprezentować firmie Netia. Wraz

z pracownikami z Netii doprecyzowaliśmy wymagania dotyczące systemu i przedstawiliśmy przemyślaną koncepcję optymalizacji zarządzania siecią. Nasz system spotkał się z bardzo pozytywną reakcją ze strony klienta, stąd też cieszymy się z okazanego nam zaufania i możliwości realizacji projektu wdrożenia nowoczesnego oprogramowania Fault Management" - mówi Paweł Workiewicz, dyrektor działu Integrated Assurance and Analytics, Comarch.

Dzięki bogatemu doświadczeniu Comarch w integracji rozwiązań klasy fault management, wdrożenie zakończy się w ciągu najbliższych sześciu miesięcy. Podpisana umowa jest kolejnym projektem realizowanym przez Comarch dla Netii. Operator korzysta już z powodzeniem

z rozwiązań Comarch do zarządzania pracownikami technicznymi w terenie (Field Service Management) oraz do rozliczeń Netia z innymi operatorami i partnerami biznesowymi (Inter Partner Billing System).

Netia dostarcza kompleksowe, przyjazne w użytkowaniu rozwiązania on-line oraz multimedialną rozrywkę. Usługi skierowane są do użytkowników prywatnych, firm oraz instytucji.

Grupa Netia to jeden z największych operatorów telekomunikacyjnych na polskim rynku. Zatrudnia niemal 2 tys. osób w 70 lokalizacjach w całej Polsce. W skład Grupy Kapitałowej wchodzą m.in.: Netia S.A., Internetia Sp. z o.o., Telefonia Dialog Sp. z o.o., Petrotel Sp. z o.o., TK Telekom Sp. z o.o.

Netia (jako R.P. Telekom) została założona na początku lat 90. ubiegłego wieku przez grupę polskich przedsiębiorców - pasjonatów, wspieranych przez amerykańskich inwestorów z sektora telekomunikacyjnego.

Początkowo świadczyła usługi połączeń głosowych, poszerzając ofertę m.in. o usługi transmisji danych, szerokopasmowego dostępu do Internetu, czy płatnej telewizji cyfrowej.

Od 2000 roku akcje Spółki notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Światłowodowa sieć szkieletowa, którą dysponuje Grupa Netia ma blisko 20 tys. km długości

i łączy sieci metropolitalne Grupy w ponad 50 miastach oraz zapewnia kilkanaście niezależnych połączeń międzynarodowych. Liczba obiektów telekomunikacyjnych (są to m.in. budynki, szafy, kontenery, maszty), należących do Grupy Netia przekracza 30 tys., a liczba węzłów sieciowych (PoP) to ponad 81 tys. sztuk.

Szacuje się, że Netia dociera ze swoją siecią do ponad 70 proc. biurowców klasy A i B w Polsce. W zasięgu własnych sieci dostępowych spółek Grupy Netia znajduje się ponad 2,5 mln lokali.

Już co trzecie łącze własne spółek Grupy Netia pozwala na przesyłanie danych z prędkością powyżej 100 Mb/s. W ramach projektu Sieć XXI wieku, w 2020 roku sieć Netii na być w całości zmodernizowana do standardu światłowodowego.

Comarch jest globalnym dostawcą oprogramowania i usług. Firma posiada ponad 20 lat doświadczenia w projektowaniu, wdrażaniu i integrowaniu rozwiązań IT dla największych marek na świecie, w tym dla Telefónica, Vodafone, BP, Deutsche Telekom, Diageo czy Unilever.

Sektor telekomunikacji Comarch specjalizuje się w dostarczaniu rozwiązań IT dla operatorów telekomunikacyjnych na całym świecie. Wśród klientów w tej branży znajdują się m.in. Telefónica, Deutsche Telekom, Vodafone, KPN and Orange.

Comarch tworzy rozwiązania technologiczne, które odpowiadają na kluczowe wymagania firm telekomunikacyjnych, pomagając im zwiększać przychody, skutecznie rozwijać biznes, upraszczać środowisko IT, obniżać koszty, budować zadowolenie klientów i tworzyć nowe usługi, dostarczane na rynek w krótkim czasie.

mzb

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »