PKO BP stawia na obsługę w aplikacji mobilnej

Środa, 6 grudnia (17:11)

Już ponad 2 miliony klientów PKO BP korzysta z aplikacji mobilnej IKO. Przedstawiciele banku liczą na to, że za rok będą to już 3 miliony. W tym czasie pojawią się zupełnie nowe funkcje, obsługa w języku ukraińskim i rosyjskim oraz mobilna autoryzacja.

Banki stawiają na aplikacje mobilne /©123RF/PICSEL

W ciągu ostatniego roku liczba aplikacji IKO wzrosła dwukrotnie, a w całym 2017 roku klienci wykonali za jej pomocą 32 miliony transakcji i posługiwali się 145 tysiącami mobilnych kart zbliżeniowych w telefonie (w technologii HCE).

- Cieszymy się tym bardziej, że IKO to polski wynalazek, przykład budowania gospodarki innowacyjnej, a nie imitacyjnej. Na bazie IKO został stworzony polski rynkowy standard płatności BLIK, który zdobywa coraz większą popularność - podkreśla Zbigniew Jagiełło, prezes PKO BP.

W 2017 roku aplikacja IKO została uzupełniona o kolejne funkcje, między innymi płatności zbliżeniowe dla kart Mastercard, płatność kodem BLIK w urzędach, zakupy w internecie bez konieczności wpisywania kodu BLIK (na tzw. one click), czasową blokadę karty. Bank wprowadził też możliwość wnioskowania w aplikacji o debet w koncie, zakup pożyczki gotówkowej czy ubezpieczenia podróżnego i teraz już co trzecia pożyczka gotówkowa w kanałach zdalnych udzielana jest za pośrednictwem aplikacji mobilnej.

W każdym tygodniu do IKO loguje się milion klientów, a co dziennie aktywowanych jest 8-9 tys. nowych aplikacji. Przedstawiciele banku podkreślają, że ten wzrost jest w dużej mierze zasługą oddziałowej sieci sprzedaży, bo doradcy w placówkach instruują jak korzystać z aplikacji i jest to element planów sprzedażowych. Już 35 proc. aplikacji IKO jest aktywowanych przy wsparciu oddziałów.

Zmienia się także sposób korzystania z aplikacji, bo jest ona coraz częściej wykorzystywana do operacji, które wcześniej były wykonywane w serwisie internetowym.

Bank liczy na kolejny milion użytkowników, tak aby na koniec przyszłego roku było ich trzy miliony, choć z zastrzeżeniem, że to ambitny cel. Pomóc w tym ma kolejna paczka nowości, które zostaną wprowadzone w 2018 roku.

PKO BP planuje między innymi umożliwić obsługę aplikacji w dwóch językach: ukraińskim i rosyjskim, powiadomienia "push" o zdarzeniach na rachunku w rozbudowanej wersji (klient będzie mógł sobie wybrać, te o których bank ma go w ten sposób powiadamiać). W przyszłym roku pojawi się także mobilna autoryzacja (alternatywny sposób autoryzacji do kodów sms - wprowadził ją np. mBank).

Michał Macierzyński, zastępca dyrektora centrum bankowości mobilnej i internetowej zapowiedział też, że użytkownikom telefonów iPhone X bank w najbliższych dniach umożliwi logowanie do aplikacji poprzez "face ID" dla czyli twarzą. Posiadacze telefonów z czytnikiem odcisku palca już od dawna mogą uruchamiać w ten sposób aplikację IKO.

Liczba użytkowników mobilnych "apek" rośnie na całym rynku, a banki prześcigają się w oferowaniu innowacyjnych narzędzi i funkcji. Z bankowości internetowej korzysta aktywnie blisko 16 milionów Polaków, a szacuje się, że już ponad połowa z nich obsługuje swoje rachunku właśnie przez aplikacje mobilne.

Rośnie także popularność BLIKA czyli rynkowego standardu zbudowanego na bazie IKO. Oferują go niemal wszystkie banki obsługujące klientów detalicznych (z wyjątkiem Pekao). Z płatności telefonem BLIK korzysta już 5,2 mln polskich użytkowników.

Monika Krześniak-Sajewicz

INTERIA.PL

Podziel się

~PKOwiec -

Akurat IKO jest super, wiem, bo mam i używam -to jest chyba najwiekszy atut tego banku, bo jak przyjdziesz do oddziału to jakbyś oglądał odcinek Alternatywy 4, stale kolejki, zero anomimowości wszyscy słyszą co załatwiasz, jaka kwota, nie chodzę tam bo zaraz zmieniłbym konto na inne....

~haha -

Sami emeryci w dluuuuuugiej kolejce! Byłam tylko raz gdy likwidowałam starą ksiązeczke PKO. To nie na moje zdrowie-3 godz czekania,jakies numerki....i kto korzysta z tych mobilnychapl?ci emeryci ?

~Gotówka -

Tylko jak wam konto kto wypatroszy bo korzystacie ze smartfona to bank umyje ręce bo to wy macie soft zainfekowaany. Do widzenia kasa znikneła. Ale dajecie sie wpuszczac w maliny ty ch nowinek.

~JBG -

PKO BP to bank mający najwięcej przekrętów i najwięcej oszukanych klientów... jeszcze mam u nich konto ale już niedługo zlikwiduję, jak tylko spłacę tym złodziejom tzw. kredyt w CHF

Piszesz jako Gość