List otwarty prezesa firmy Lidl Polska do premiera Mateusza Morawieckiego

Poniżej list otwarty Maksymiliana Branieckiego, prezesa firmy Lidl Polska, do premiera Mateusza Morawieckiego.

Prezes Rady Ministrów Rzeczpospolitej Polskiej Mateusz Morawiecki

LIST OTWARTY

Szanowny Panie Premierze,

Chciałbym odnieść się do informacji podanych 12 stycznia br. Przede wszystkim dziękuję, że tak jak firma Lidl Polska docenia Pan polskich producentów. Firma Lidl Polska od lat realizuje politykę wspierania lokalnych przedsiębiorców, polskiego rolnictwa oraz polskiej gospodarki.

Pragnę zwrócić Pańską uwagę, że sprzedaż artykułów spożywczych od polskich producentów stanowi ponad 70 proc. obrotu firmy Lidl Polska. Zatem mogę stwierdzić, iż każdy tydzień w sklepach naszej sieci to "tydzień polski". Współpracujemy zarówno z liderami rynku, takimi jak np. Grupa Maspex, Grupa Mlekovita, Food Care, SM Mlekpol, Tarczyński, POLMLEK, Van Pur, oraz z mniejszymi firmami o wieloletniej tradycji, takie jak np. OSM Piątnica, OSM Koło, OSM Łowicz, Średzka Spółdzielnia Mleczarska Jana, OSM Czarnków czy Piekarnia Novel. Mamy takie grupy asortymentowe w których 100 proc. asortymentu dostarczają nam polscy producenci - np. całe świeże mięso (marka Rzeźnik).Współpraca z polskimi dostawcami jest dla nas priorytetowa i jest podstawą naszego wspólnego sukcesu.

Reklama

Stawiamy nacisk na polskość i lokalność naszej oferty, dlatego dążymy do tego, aby w sklepach nie zabrakło produktów charakterystycznych dla danego regionu. W styczniu br. rozpoczęliśmy kampanię, w której dziękujemy dostawcom za trud włożony w produkcję oraz uprawę warzyw i owoców, które trafiają na "Ryneczek Lidla". Jednocześnie chcemy pokazać tradycję oraz najwyższe standardy, z jakimi są uprawiane. Szerokie grono polskich dostawców warzyw i owoców, dzięki którym "Ryneczek Lidla" nieustannie oferuje konsumentom świeże i sprawdzone produkty to między innymi: BIO Farma Świętokrzyska z Ćmielowa, Nowalijka z Piotrkowa Trybunalskiego, Sad Rajpol z Wólki Łęczeszyckiej, Gospodarstwo rolne Cichowlas ze Staniszewa, Gospodarstwo rolne Onix z Zakrzewa czy Gospodarstwo Nowacki z Ociąża.

Proszę zauważyć, że nasze zaangażowanie w promowanie polskich produktów za granicą, zaowocowało regularnym wprowadzeniem do oferty Lidla, Tygodnia Polskiego np. w Wielkiej Brytanii. Zainteresowanie tygodniami polskimi jest duże. Jesteśmy szczególnie dumni z konkurencyjności polskich producentów wyróżniających się wysoką jakością oraz rozwoju ich eksportu na inne rynki. W samym 2016 roku wartość produktów od polskich producentów wyeksportowanych za pośrednictwem naszej sieci, do ponad 20 krajów w których obecny jest Lidl, wyniosła 2 mld zł. Jako praktyczny przykład sukcesu eksportu mogę podać kontrakty polskich marek kosmetycznych np. kosmetyki produkowane w Polsce pod marką Cien dostępne będą już w tym roku w ponad 20 krajach w sklepach firmy Lidl w całej Europie. Natomiast nabiał od polskich producentów regularnie dostarczany jest np. do Niemiec, Austrii i Rumunii.

Warto podkreślić, że nasza współpraca z dostawcami opiera się na budowaniu długofalowych relacji. Do tego niezbędny jest wzajemny szacunek, zaufanie oraz postępowanie zgodnie z zasadami etyki. Firma Lidl Polska jest firmą odpowiedzialną społecznie - zobowiązaliśmy się do promowania etycznych postaw - relacje z dostawcami to jeden z filarów przyjętej przez nas strategii CSR. Etyki oczekujemy także od naszych dostawców. Rozpoczynając współpracę podpisujemy razem "Code of Conduct" (zbiór zasad etycznego postępowania). Chcielibyśmy podkreślić, iż atrakcyjne, niskie ceny jesteśmy w stanie gwarantować w oparciu o skalę naszych działań.

Serdecznie zapraszam Pana Premiera na zakupy polskich produktów wysokiej jakości do sklepów firmy Lidl w całej Polsce jak również do centrali naszej firmy, która mieści się w Jankowicach koło Poznania. Z wielką przyjemnością opowiem z naszymi pracownikami i dostawcami o naszej strategii, codziennej pracy i wspólnych sukcesach na które pracuje ponad 15 000 Polaków - pracowników firmy Lidl Polska każdego dnia.

Z wyrazami szacunku,

Maksymilian Braniecki, prezes firmy Lidl Polska

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »