ING będzie obsługiwał płatności w sklepach internetowych

Czwartek, 8 lutego (14:38)

ING Bank Śląski uruchamia bramkę płatniczą, przez którą będzie można płacić w sklepach internetowych.

ING Bank Śląski uruchamia bramkę płatniczą, przez którą będzie można płacić w sklepach internetowych /© Panthermedia

Składając zamówienie klient wybiera, w jaki sposób chce zapłacić za zakupy (np. szybki przelew, karta, BLIK). Głównymi dostawcami płatności e-commerce w Polsce są dziś PayU, Przelewy24, DotPay oraz TPay. Teraz do tej grupy dołącza ING Bank Śląski z usługą "imoje". Jest to pierwsza bramka płatnicza dostarczaną przez bank i będzie bezpośrednio zintegrowana ze sklepami internetowymi.

W drugim kwartale roku w ramach bramki "imoje" zostanie udostępniona również płatność odroczona Twisto - czyli metoda "kup teraz, zapłać później". Twisto oferuje szybką i bezpieczną płatność z krótkoterminowym finansowaniem w okresie 14 dni od dostarczenia towaru, bez dodatkowych opłat. Jednak sklep internetowy otrzymuje od razu pełną kwotę zakupu.

ING Bank Śląski jest udziałowcem spółki Twisto Polska (należąca do czeskiego fintechu, który już działa u naszych południowych sąsiadów).

Oprócz tego przez tę samą bramkę będą dostępne stosowane już formy płatności takie jak szybkie przelewy online (pay-by-link), płatności kartą BLIK.

Z usługi płatniczej przez bramkę "imoje" w sklepie internetowym mogą korzystać klienci wszystkich banków.

Od strony sklepów internetowych, czyli firm firmy prowadzących taki biznes wygląda to tak, że mogą otrzymywać płatności od swoich klientów dzięki bramce imoje. Bramka płatnicza imoje jest bezpośrednio zintegrowana z rachunkiem bankowym w ING, dlatego jest on konieczny do rozpoczęcia współpracy.

Bank uzasadnia swój ruch rosnącym rynkiem e-commerce, którego wartość w Polsce jest szacowana na 36 mld zł, a do 2020 wzrośnie dwukrotnie. Aż 14 mln Polaków dokonuje regularnych zakupów w internecie. - Bank jest naturalną stroną transakcji pomiędzy klientem, a sklepem. Dlatego ING Bank Śląski zdecydował się na zagospodarowanie tego dynamicznie rozwijającego się segmentu rynku i zbudowanie własnej bramki płatniczej - argumentują przedstawiciele banku. Właśnie startują z pilotażem "imoje" na ograniczonej liczbie sklepów internetowych, ale prowadzone są rozmowy ze sklepami, które będą w nim uczestniczyć. Szerokie wdrożenie usługi, wraz ze startem płatności odroczonych Twisto, planowane jest na drugi kwartał 2018 roku.

Monika Krześniak-Sajewicz

INTERIA.PL

Podziel się
Gość

Piszesz jako Gość