Hotelowy Uber - nadchodzi rewolucja na rynku noclegowym

Nadchodzi rewolucja na rynku noclegowym - prognozują eksperci. Rośnie popularność platform rezerwacyjnych takich jak airbnb.com czy booking.com, a wraz z nią noclegów w prywatnych mieszkaniach. To zagrożenie szczególnie dla hoteli ekonomicznych.

O rosnącej konkurencji ze strony małych obiektów głośno mówią hotelarze. W ubiegłym sezonie letnim o 1 proc. spadło obłożenie w nadmorskich hotelach sieci Dobry Hotel. Prezes grupy Leszek Mięczkowski wskazuje "winowajcę": - Główną konkurencją są apartamenty. Jednostki samodzielne z kuchnia i łazienką. Jest ich coraz więcej nie tylko w Trójmieście. To coraz większa konkurencja - mówi Leszek Mięczkowski i przyznaje, że przyczyniają się do tego m.in. platformy rezerwacyjne.

- Na współpracę z tymi platformami jesteśmy skazani. One ułatwiają dotarcie do gości, ale wcześniej to hotelom było łatwiej dotrzeć do klienta, a apartamenty prywatne miały z tym trudności. Dzięki platformom internetowym dostępność jednych i drugich obiektów jest porównywalna - mówi.

Reklama

Na obecność tego trendu nad polskim morzem wskazuje także Sylwia Gadomska, dyrektor regionu północnego hoteli midscale i ekonomicznych, grupy Orbis i AccorHotels: - Konkurencja bardzo rośnie w tym sektorze. Sprzyjającą okolicznością jest również popularność tego typu usług, które zostały skomercjalizowane i zgrupowane pod konkretnymi szyldami czy to pośredników, czy też innych operatorów. To kwestia preferencji indywidualnych. Są goście, którzy zawsze wybiorą hotele - tym bardziej ze znaną marką, choćby ze względów bezpieczeństwa, programów lojalnościowych czy gwarancji standardu i usług, które nie są dostępne poza sektorem stricte hotelarskim - mówi.

- Z punktu widzenia branży portale pośredników umożliwiły wypromowanie się mniejszym i mniej znanym obiektom. Korzystają one bowiem na pozytywnych recenzjach gości i mają większe możliwości zaprezentowania swoich usług oraz wyróżnienia się na tle konkurencji. Taka sytuacja wymusza na operatorach hotelowych i właścicielach obiektów dążenie do zwiększania atrakcyjności oferty i proponowania jak najwyżej jakości usług za przystępną cenę - mówi Dariusz Książak, prezes Emmerson Evaluation.

- Największa rewolucja na rynku noclegowym polega na wykorzystaniu prywatnych mieszkań poprzez portale takie jak Airbnb.com. Należy spodziewać się nasilenia tego trendu, coraz więcej mieszkań będzie budowanych i urządzanych celowo pod takie usługi - włącznie ze zdalnym otwieraniem drzwi, bez potrzeby rozmawiania z gospodarzem - mówi prof. Dariusz Jemielniak, antropolog organizacji, ekspert w dziedzinie badań internetu, Akademia Leona Koźmińskiego.

Moda na noclegi w prywatnych mieszkaniach nadchodzi z Zachodu. - Prywatne mieszkania wynajmowane poprzez platformy Airbnb oczywiście mogą stanowić znaczną konkurencję dla hoteli, ale należy pamiętać, że chodzi głównie o obiekty klasy ekonomicznej - mówi Maria Zielińska z Cushman & Wakefield. - Airbnb wciąż jest najbardziej popularne wśród młodych ludzi podróżujących głównie w celach turystycznych. Z tego względu możemy zauważyć wzrost zainteresowania wśród inwestorów obiektami typu aparthotel, które z powodzeniem mogą konkurować ceną z prywatnymi apartamentami wynajmowanymi przez platformy typu Airbnb - dodaje.

Pobierz: program PIT 2017

Więcej informacji na stronie propertynews.pl

Dowiedz się więcej na temat: apartamenty | turystyka | hotele | rezerwacje
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »