Popularny FlixBus konkuruje też na szynach

Środa, 14 marca (05:50)

FlixBus robi niemieckim kolejom konkurencję na szynach. Niebawem uruchomi Flixtrain na trasie Hamburg-Kolonia.

FlixBus robi niemieckim kolejom konkurencję na szynach /Deutsche Welle

Flixtrain wyruszy w trasę 24 marca i będzie najpierw obsługiwał regularne połączenia na trasie Hamburg-Duesseldorf-Kolonia. Ale już w połowie kwietnia zielone pociągi przypominające autokary FlixBusa będą kursować na trasie Stuttgart- Frankfurt-Hannover-Berlin. - Myślimy o rozbudowie linii dalekobieżnych - powiedział szef FlixBusa André Schwaemmlein w wywiadzie z gazetami grupy medialnej Funke. Operator zapowiedział uruchomienie w ciągu pięciu lat ogółem 28 tras kolejowych.

- Uruchamiając połączenia kolejowe nasza oferta staje się istotna dla tych klientów, których dotychczas nie interesowała - powiedział Schwaemmlein, uzasadniając powody ekspansji na trasy kolejowe. Partnerami nowego przewoźnika kolejowego Flixitrain są czeska spółka Leoexpress i specjalista od turystyki kolejowej w Norymberdze BahnTouristikExpress.

Dotychczas DB bez poważnej konkurencji

Ostatnio FlixBus przetestował swoją ofertę kolejową na trasie Berlin-Stuttgart pociągiem niewypłacalnego już start-upu Locomore. - Mieliśmy zadowalający wynik, zwłaszcza pod względem liczby pasażerów - poinformował Schwaemmlein.

Flixtrain jako uznane przedsiębiorstwo transportu kolejowego może samodzielnie występować do spółki DB Netz o przydzielenie tras kolejowych (DB Netz to spółka zarządzająca siecią kolejową w Niemczech).

Podczas gdy Deutsche Bahn musi stawiać czoła coraz to nowym konkurentom w przewozach regionalnych, w przewozach dalekobieżnych praktycznie nie ma konkurencji. Potwierdza to opublikowany w połowie 2017 r. raport koncernu.

FlixBus liderem na europejskim rynku

FlixBus został uruchomiony w 2013 r. po liberalizacji rynku dalekobieżnych przewozów autokarowych. W 2015 r. połączył się z konkurencyjną spółką oferującą usługi pod marką MeinFernbus i dzięki temu zdominował rynek przewozów autokarowych w Niemczech. W 2016 r. niemiecka kolej DB w dużej mierze wycofała się z rynku autobusów dalekobieżnych oferując jedynie przewozy liniowe na 40 trasach pod marką "Berlin Linien Bus". Ale nie wytrzymała konkurencji i całkowicie wycofała się z przewozów autokarowych.

dpa / Barbara Cöllen, Redakcja Polska Deutsche Welle

Pobierz darmowy program do rozliczeń PIT 2017

Deutsche Welle

Podziel się

~zgaga -

I tak trzymać oby w Polsce ktoś pomyślał o takim rozwiązaniu to przecież rozwiązuje problem "WIECZNEGO KORKA" na ulicach TRANSPORT NA SZYNY luz na ulicy.

Piszesz jako Gość