LiveChat Software osiągnął 48,3 mln zł zysku netto

Środa, 20 czerwca (08:35)

LiveChat Software osiągnął w 2017 roku finansowym 89,4 mln zł skonsolidowanych przychodów, tj. o 17,3% więcej niż rok wcześniej. W okresie od 1 kwietnia 2017 r. do 31 marca 2018 r. zysk EBITDA wyniósł 63,2 mln zł, a zysk netto 48,3 mln zł.

W minionym roku Grupa upubliczniła i rozwijała nowe produkty - narzędzie do tworzenia chatbotów - BotEngine, rozwiązanie do tworzenia firmowych baz wiedzy - KnowledgeBase, oraz chat.io - aplikację do czatowania, którą charakteryzuje ciągłość rozmowy z użytkownikiem oraz możliwość integracji z różnymi kanałami komunikacji.

"Kontynuujemy strategię rozwoju technologii ułatwiających komunikację pomiędzy firmami a konsumentami. Dążymy do stworzenia ekosystemu narzędzi i rozwiązań kompleksowo wspierających użytkowników w tym zakresie, dlatego nie tylko rozwijamy nasz flagowy produkt LiveChat, ale również wprowadzamy na rynek nowe rozwiązania, których nadrzędnym celem jest wsparcie obsługi klienta i poprawa jej efektywności." - dodał Mariusz Ciepły.

Zarówno w IV kwartale, jak i całym 2017 roku finansowym Grupa zanotowała bardzo dobre wyniki operacyjne. W samym IV kwartale przychody Grupy wyniosły 23,0 mln zł, zysk EBITDA 16,1 mln zł, a zysk netto 12,8 mln zł. W całym roku rentowność sprzedaży brutto wyniosła 82,3%, rentowność EBITDA 70,7%, a rentowność netto 54,0%.

Kluczowe dla wyników pozostaje tempo zwiększania bazy abonenckiej. Według stanu na 1 kwietnia 2018 r. z płatnego rozwiązania "LiveChat" korzystało 24.065 klientów, czyli o 25% więcej niż rok wcześniej.

"W 2017 roku finansowym kontynuowaliśmy intensywny rozwój działalności, co przełożyło się na wzrost wyników finansowych o kilkanaście procent w porównaniu z wcześniejszym rokiem. Utrzymujemy bardzo wysoką rentowność i generujemy wysokie przepływy pieniężne z działalności operacyjnej, co pozwala nam kontynuować politykę dzielenia się zyskiem z akcjonariuszami." - powiedział Mariusz Ciepły, prezes LiveChat Software.

Model biznesowy LiveChat Software pozwala Spółce finansować rozwój i sprawnie generować gotówkę. W 2017 roku finansowym przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej wyniosły 48,2 mln zł. W tym okresie Spółka wypłaciła akcjonariuszom dywidendę za 2016 rok finansowy w wysokości 36,3 mln zł oraz zaliczkę na poczet dywidendy w wysokości 11,3 mln zł. Na koniec roku Grupa dysponowała środkami pieniężnymi w wysokości 30,1 mln zł.

Z rozwiązania "LiveChat" korzystają klienci ze 150 krajów. Wśród nich są przedsiębiorstwa takie jak m.in.: Sony Mobile, Stripe, Tele2, BenQ, Huawei, Unilever, Tesla, Adobe, Pizza Hut, Ryanair, a także urzędy (w tym amerykański Departament Stanu), uczelnie (Stanford University), a nawet kluby sportowe (m.in. Tottenham Hotspur, Vancouver Canucks). Największym rynkiem geograficznym dla LiveChat Software jest Ameryka Północna. Z rozwiązania wrocławskiego studia korzystają klienci ze wszystkich branż, przy czym najwięcej jest firm z takich branż jak: IT, edukacja, sprzedaż detaliczna, rozrywka i marketing.

LiveChat Software S.A. to dostawca oprogramowania służącego bezpośredniej komunikacji w Internecie pomiędzy odwiedzającym stronę www, a jej właścicielem. Spółka świadczy swoje usługi w modelu Software as a Service (SaaS), co umożliwia instalację jej usługi w kilka minut, nawet przez osoby nieposiadające doświadczenia programistycznego. Usługi są świadczone za pośrednictwem serwisu www.livechatinc.com. LiveChat Software ma ponad 24,5 tys. klientów z ponad 150 krajów, a większość sprzedaży generuje w USA oraz Wielkiej Brytanii.

mzb

INTERIA.PL

Podziel się

Twój komentarz może być pierwszy

Piszesz jako Gość