Polacy przy wyborze wina nie kierują się już tylko ceną

Piątek, 13 lipca (06:00)

62 proc. Polaków pije wino - wynika z raportu "Polacy w świecie wina 2018" firmy MAKRO Polska. Łącznie wypijamy ponad 400 mln litrów tego trunku rocznie. Przeważnie za butelkę płacimy do 30 zł. Co ciekawe, często kupujemy ją w małym sklepie osiedlowym.

62 proc. Polaków pije wino /©123RF/PICSEL

Liczy się smak

Jak mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Anna Kieljan, manager ds. ekspansji i franczyzy ODIDO w MAKRO Polska: - Przyzwyczajenia zakupowe naszych konsumentów w zakresie zakupu alkoholi bardzo się ostatnio zmieniły. Coraz większą rolę w koszykach odgrywa wino. Wiemy dzisiaj, że polscy konsumenci uczą się, jak je kupować i spożywać - z jakimi produktami najlepiej smakuje.

Smak jest ważnym czynnikiem przy wyborze wina dla 92 proc. badanych. Nieco mniejsze odsetki osób wskazały na wytrawność (86 proc.), cenę (82 proc.) oraz kolor (79 proc.). Tylko dla 45 proc. respondentów istotny jest natomiast szczep, a dla 51 proc. - kraj pochodzenia. Preferujemy wina półsłodkie (40 proc.) i półwytrawne (39 proc.), rzadziej wybieramy wytrawne (21 proc.). Jeśli chodzi o kolor, lubimy przede wszystkim wina czerwone (66 proc.).

Dobre wino napędza sprzedaż

Gdzie pijemy wino? Zwykle we własnym domu (52 proc.) i u rodziny lub znajomych (50 proc.). Małą popularnością, jeśli chodzi o spożywanie tego trunku, cieszą się natomiast restauracje i kawiarnie (10 proc.), winiarnie (2 proc.), a także puby, bary oraz kluby (2 proc.). Najczęściej alkohol ten kupujemy z okazji organizowanego u siebie spotkania (56 proc.) albo na spotkanie u znajomych bądź rodziny (55 proc.).

83 proc. badanych na butelkę wydaje zazwyczaj do 30 zł. Tylko 2 proc. - płaci za nią przeważnie ponad 51 zł. Zwykle wino nabywamy w dyskoncie spożywczym (35 proc.), hipermarkecie (28 proc.) lub niesieciowym sklepie osiedlowym (19 proc.). - Bardzo korzystne dla małego sklepu jest to, że wraz z wprowadzeniem dobrego wina do sklepu rośnie sprzedaż produktów innych kategorii. Zwiększa się sprzedaż nabiału dobrej jakości bądź wysokojakościowych wędlin - zauważa Irmina Trefoń, manager ds. rozwoju sieci ODIDO.

infoWire.pl

Podziel się

~Git78 -

W iTALII PIJĄ Z KARTONÓW PO 1 EURO I NIKT NIE ROBI Z TEGO PROBLEMU,CAŁKIEM DOBRY TRUNEK.TYLKO MY MUSIMY SOBIE POUBLIŻAĆ ...KADY PIJE CO LUBI I KONIEC

~kanoldy -

Skoro zdecydowana wiekszosc polakow wybiera wina polslodkie i polwytrawne to znaczy ze jeszcze daleko im do wiedzy nt wina, kultura spozycia tego trunku w Polsce jest bardzo niska. Ale nie ma co winic samych polakow bo do tej pory dostawcy proponuja im glownie wina zalegajace w magazynach o niskiej jakosci byle tylko upchnac towar, ktory na innych rynkach bylby niezbywalny.

~AS -

A ile Polacy piją własnych wyrobów winiarskich, tego w tych statystykach nie ma. Ja może i kupuję z 12 butelek rocznie, ale swoich nastawów mam ponad 300 litrów... :) I to nie tylko gronowe, ale jeszcze porzeczkowe, malinowe, a nawet agrestowe.

Piszesz jako Gość