IDEABANK (IDA): INFORMACJA O REZERWACH, ODPISACH AKTUALIZUJĄCYCH I KOREKTACH NA DZIEŃ 30 CZERWCA 2018 ROKU - raport 94

Raport bieżący nr 94/2018

Podstawa Prawna:
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.

Zarząd Idea Bank S.A. ("Emitent”) niniejszym informuje, że w ramach wykonywania prac związanych z przygotowaniem sprawozdania finansowego Emitenta za okres 6 miesięcy 2018 roku zgodnie z wymogami Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej, powziął wiedzę o konieczności ujęcia rezerw i odpisów w śródrocznym skonsolidowanym i jednostkowym sprawozdaniu finansowym Emitenta, które będą miały istotny wpływ na wynik finansowy Emitenta za II kwartał 2018 roku.

Reklama

Emitent informuje, że według stanu na dzień 30 czerwca 2018 roku jego skonsolidowany i jednostkowy wynik zostanie obciążony następującymi pozycjami:

1) odpisem z tytułu utraty wartości należności od funduszu EasyDebt Sekurytyzacyjny Fundusz Inwestycyjny Zamknięty, którego właścicielem certyfikatów inwestycyjnych jest GetBack S.A., w wysokości około 46 mln zł,

2) rezerwą na potencjalne roszczenia klientów wynikające z udziału Emitenta w procesie oferowania obligacji GetBack S.A. w wysokości około 14 mln zł,

3) rezerwą związaną ze zwrotem prowizji od produktów inwestycyjnych z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym w wysokości około 42 mln zł,

4) rezerwą związaną ze zwrotem prowizji od produktów ubezpieczeniowych powiązanych z umowami kredytu w wysokości około 72 mln zł.

Równocześnie Emitent informuje, że powziął informację o konieczności dokonania korekt obciążających kapitały własne Emitenta na poziomie skonsolidowanym i jednostkowym na dzień 31 grudnia 2017 roku szacowanych na kwotę odpowiednio około 145 mln zł na poziomie skonsolidowanym oraz około 164 mln zł na poziomie jednostkowym, w tym:

1) korekty rozliczeń przychodów i kosztów dotyczących produktów ubezpieczeniowych w wysokości około 94 mln zł na poziomie skonsolidowanym oraz w wysokości około 113 mln zł na poziomie jednostkowym,

2) korekty rozliczeń przychodów i kosztów dotyczących produktów ubezpieczeniowych, w przypadku których zidentyfikowano opóźnienia w rejestracji wypowiedzenia umów w wysokości około 51 mln zł na poziomie jednostkowym i skonsolidowanym.

Ponadto Emitent pozyskał informację o zaistnieniu przesłanki utraty wartości inwestycji w jednostkę zależną Tax Care S.A., w wyniku czego przeprowadzono test na utratę wartości firmy, który wykazał odpis aktualizujący w kwocie około 144 mln zł. Powyższa kwota będzie miała wpływ na skonsolidowany wynik finansowy Grupy Kapitałowej Emitenta za II kwartał 2018 roku.

Wszystkie kwoty przedstawione w niniejszym raporcie są wartościami brutto.

Emitent informuje, że powyższe dane finansowe będą jeszcze przedmiotem weryfikacji przez biegłego rewidenta i do zakończenia badania sprawozdania finansowego za okres 6 miesięcy 2018 roku mogą ulec zmianie.

Podstawa prawna: art. 17 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) NR 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylającego dyrektywę 2003/6/WE, 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE.


PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
DataImię i NazwiskoStanowisko/FunkcjaPodpis
2018-08-17Małgorzata SzturmowiczCzłonek Zarządu
2018-08-17Piotr LewczukProkurent

Emitent
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »