Outdoorzy SA notuje wzrost sprzedaży detalicznej

Outdoorzy SA, spółka notowana na rynku NewConnect, zajmująca się sprzedażą odzieży oraz sprzętu sportowego za pośrednictwem własnego sklepu internetowego, odnotowała w III kw. roku obrotowego 2017/2018 ponad 36-proc. wzrost sprzedaży detalicznej w ujęciu rok do roku. Spółka podtrzymuje również prognozy finansowe na rok obrotowy 2017/2018, zakładające wypracowanie zysku brutto w wysokości 300 tys. zł.

Outdoorzy SA, spółka notowana na rynku NewConnect, zajmująca się sprzedażą odzieży oraz sprzętu sportowego za pośrednictwem własnego sklepu internetowego, odnotowała w III kw. roku obrotowego 2017/2018 ponad 36-proc. wzrost sprzedaży detalicznej w ujęciu rok do roku. Spółka podtrzymuje również prognozy finansowe na rok obrotowy 2017/2018, zakładające wypracowanie zysku brutto w wysokości 300 tys. zł.

W minionym kwartale emitent koncentrował się na dalszym rozwoju sklepu outdoorzy.pl - zwiększaniu jego zasięgu i docieraniu do coraz szerszego grona odbiorców. Spółka cały czas weryfikuje i dywersyfikuje działania marketingowe oraz pracuje nad odpowiednią selekcją produktów, tak aby odpowiadać na zapotrzebowanie i preferencje klientów. Outdoorzy SA znacząco obniżyli również czas realizacji zamówień, który spadł o 17 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ub. roku. Spółka osiągnęła w III kw. roku obrotowego 2017/2018 ponad 1151 tys. zł przychodów netto ze sprzedaży, co było wynikiem niższym niż rok wcześniej. Spadek był związany z przesunięciem realizacji zamówień dla dostawców hurtowych na IV kw. roku obrotowego 2017/2018. Emitent wygenerował za to wyraźny ponad 36 proc. wzrost sprzedaży detalicznej w ujęciu rdr. Zarząd spółki ocenia, że osiągnięte wyniki i zamówienia znajdujące się w jej portfelu pozwolą zrealizować założone cele.

Reklama

- W III kwartale postanowiliśmy skupić naszą uwagę na handlu detalicznym oraz przygotować się do dostaw hurtowych, które realizowane są w ciągu całego roku obrotowego, a w roku obecnym skumulowały się na 4 kwartał. Wzrost sprzedaży w detalu jest skutkiem optymalizacji działań marketingowych i trwających już od dłuższego czasu prac nad silnikiem sklepu oraz nad mechanizmami związanymi z realizacją zamówień. Wszystkie te zdarzenia były naszym świadomym wyborem. Jesteśmy przekonani, że na zamknięcie roku obrotowego spółka osiągnie wynik, który jednoznacznie potwierdzi słuszności strategii, jaką przyjęliśmy - komentuje Paweł Miśkiewicz, członek zarządu spółki Outdoorzy SA.

Outdoorzy SA dążą do dalszego rozwoju portfolio marek własnych, bowiem widzą, że cieszą się one dużym zainteresowaniem. Do dynamicznie rosnącej marki własnej "Naturehike" dołączył także brand "Fourunner", który oferuje akcesoria dla biegaczy m.in. słuchawki oraz zegarki i pulsometry. Emitent rozszerzył także asortyment o produkty marki "Keith" będącej producentem naczyń tytanowych. Spółka przygotowuje się też do nowego sezonu 2019, odbywa liczne spotkania mające na celu ustalenie warunków handlowych oraz tzw. pre-orderów na nadchodzący sezon. Emitent uczestniczy również w prezentacjach nowych kolekcji najważniejszych marek oferowanych w sklepie outdoorzy.pl. Outdoorzy SA realizuje wdrożenie nowej platformy e-commerce w oparciu o Magento dla sklepu outdoorzy.pl. Planowane wdrożenie ma nastąpić w IV kw. 2018 r., a jego uruchomienie jest przewidziane na przełom 2018/2019 roku.

Spółka podtrzymuje prognozę finansową na rok obrotowy 2017/2018, która zakłada osiągnięcie zysku brutto w kwocie 300 tys. zł. Prognoza finansowa została oparta o zakładane przez zarząd Outdoorzy SA wyniki z działalności operacyjnej, przede wszystkim wzrost sprzedaży detalicznej, w której marże są znacząco wyższe oraz przepływy generowane na sprzedaży w segmencie hurtowym.

- Rozwijanie własnych marek jest dla spółki ważne głównie z powodu wyższej marży, jaką możemy osiągać. Dlatego w dalszym ciągu będziemy skupiać naszą uwagę na tej sferze i rozwijać sprzedaż własnych produktów. Sprzedaż detaliczna jest dla spółki głównym przedmiotem działalności i na tej części planujemy się koncentrować. Handel hurtowy nadal jest znaczącą częścią, ale w perspektywie długoterminowej ma on być jedynie dopełnieniem handlu detalicznego. W chwili obecnej handel hurtowy pozwala zajmować silniejszą pozycję negocjacyjną spółki w relacjach z dostawcami oraz zwiększa wolumeny zamówień sezonowych - dodaje Miśkiewicz.

Outdoorzy SA to podmiot działający w branży e-commerce i prowadzący sklep internetowy - outdoorzy.pl, który pozycjonuje się w pierwszej piątce największych sklepów o profilu outdoorowym w Polsce. Strategia rozwoju spółki zakłada dalsze zwiększanie zasięgu działalności oraz umacnianie wizerunku marki, co powinno pozwolić na dotarcie do dużej liczby użytkowników i budowanie grupy klientów powracających, którzy będą wielokrotnie dokonywali zakupów w sklepie. Outdoorzy SA jest notowana na rynku NewConnect od grudnia 2016 r.

Opr. MD

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »