Rynek ubezpieczeń zdrowotnych dynamicznie rośnie

Według opublikowanych przez Polską Izbę Ubezpieczeń danych liczba osób objętych ochroną oferowaną przez dodatkowe ubezpieczenia zdrowotne wzrosła o 14% rok do roku i osiągnęła poziom blisko 2,3 mln osób. Wartą uwagi jest również wysokość składki, jaką Polacy wydają na dodatkowe ubezpieczenia zdrowotne. W pierwszym półroczu 2018 r. składka przypisana brutto wzrosła o 19% w porównaniu z zeszłym rokiem. W ciągu sześciu miesięcy tego roku Polacy wydali na prywatne ubezpieczenia zdrowotne 386,5 mln złotych.

Blisko 2,3 mln Polaków ma dodatkowe ubezpieczenie zdrowotne. To o 14 proc. więcej niż przed rokiem - wynika z danych Polskiej Izby Ubezpieczeń (PIU). Liczba ta prawdopodobnie będzie rosła. Z badań Izby wynika bowiem, że zainteresowanych pakietem zdrowotnym jest aż 60 proc. pracowników.

Rośnie nie tylko liczba ubezpieczonych, ale też kwota, jaką przeznaczamy na ochronę. W ciągu pierwszego półrocza 2018 r. wydaliśmy na prywatne polisy zdrowotne 386,5 mln zł, czyli 19 proc. więcej niż rok wcześniej. - Stabilnie rośnie rynek ubezpieczeń grupowych, bo coraz więcej pracodawców widzi, jak dużą wartością jest zdrowy pracownik. Warto też zwrócić uwagę, że płacone składki rosną szybciej niż liczba ubezpieczonych. To może świadczyć o zainteresowaniu szerszymi pakietami zdrowotnymi - mówi Dorota M. Fal, doradca zarządu Polskiej Izby Ubezpieczeń.

Reklama

Badania przeprowadzone przez PIU we wrześniu tego roku potwierdzają, że prywatne pakiety zdrowotne cieszą się ogromnym zainteresowaniem pracowników i pracodawców. Co więcej, blisko 80 procent ankietowanych uważa, że pracodawca powinien zapewniać cykliczne wizyty u lekarza, podczas których badanych jest ogólny stan zdrowia i przedstawiane są zalecenia co do stylu życia.

Tylko niewiele ponad 38 proc. badanych korzysta wyłącznie z usług zdrowotnych finansowanych przez Narodowy Fundusz Zdrowia. Połowa respondentów korzysta jednocześnie i z publicznej, jak i prywatnej opieki medycznej. Najczęstszą motywacją do wykupienia ubezpieczenia prywatnego jest skrócenie czasu oczekiwania na świadczenie.

Komentarz:

Popularność dodatkowych ubezpieczeń zdrowotnych wśród Polaków utrzymuje się wciąż na wysokim poziomie, co potwierdzają zaprezentowane dane. Mimo to rynek wciąż nie jest nasycony i ubezpieczyciele mają cały czas dużą przestrzeń do rozwoju.

Dlatego nieustannie doskonalą oferowane usługi. Regularnie zwiększa się lista placówek, z których świadczeń można skorzystać w ramach polis, a także pojawiają się nowe warianty ubezpieczeń. Dzięki temu osoby zainteresowane ochroną mogą wybrać rozwiązanie najlepiej odpowiadające ich potrzebom. Ważnym trendem jest też ciągły rozwój form dostępu do opieki medycznej, np. w postaci telemedycyny, która pozwala na uzyskanie pomocy bez potrzeby wychodzenia z domu.

Dotychczas osoby, które z różnych przyczyn nie mogły udać się do placówki, czy to z powodu specyfiki dolegliwości, późnych godzin wieczornych czy dnia wolnego od pracy, mogły wyłącznie skorzystać z wizyt domowych lekarza rodzinnego lub konsultacji zdalnych z internistą. Rozwój usług medycznych sprawił jednak, że za pośrednictwem rozmowy telefonicznej, czy połączenia internetowego mogą obecnie skorzystać również z porad specjalistów.

Usługi te są ponadto nieustannie rozwijane i do listy specjalistów, wśród których znajdują się m.in. endokrynolog, kardiolog czy dermatolog dołączą zapewne kolejne specjalizacje. Co więcej, ewentualne recepty lub skierowania na badania specjalistyczne, które mogą okazać się potrzebne, mogą zostać przekazane pacjentowi kurierem tuż po zakończeniu konsultacji zdalnej.

W mojej opinii stawianie potrzeb pacjenta na pierwszym miejscu i nieustanny rozwój usług ułatwiających sprawny dostęp do opieki medycznej sprawia, że zainteresowanie ubezpieczeniami zdrowotnymi będzie nadal dynamicznie rosnąć, a liczba ubezpieczonych systematycznie się zwiększać.

Czynnikiem, który jak sądzę, również będzie miał wpływ na dalszy rozwój tego sektora ubezpieczeń, jest wejście w życie nowej ustawy o dystrybucji ubezpieczeń. Jedną z jej podstaw jest konieczność przeprowadzenia przez dystrybutora wnikliwej analizy potrzeb ubezpieczonego. Jej wynikiem będzie nie tylko lepsze dopasowanie polis do rzeczywistych oczekiwań klientów, ale stworzy pośrednikom i towarzystwom ubezpieczeniowym szansę do zaprezentowania szerokiego spektrum dodatkowych możliwości ochrony, z której można skorzystać. Dzięki temu wzrośnie świadomość Polaków na temat funkcjonowania ubezpieczeń, co przełoży się zapewne również na wyniki sektora polis zdrowotnych.

Robert Łoś, Prezes Zarządu SALTUS Ubezpieczenia

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »