PKO Ubezpieczenia chce w tym roku uzyskać ok.70 mln zł wyniku finansowego

- Spółki życiowa i majątkowa działające pod marką PKO Ubezpieczenia chcą w br. osiągnąć łączny wynik finansowy w wysokości ok. 70 mln zł - powiedział prezes PKO Ubezpieczenia Sławomir Łopalewski. Do końca 2019 r. spółki planują obsługiwać ok. 2 mln klientów - o 200 tys. więcej niż teraz. PKO Ubezpieczenia od pięciu lat należy do grupy PKO Banku Polskiego.

- Spółki życiowa i majątkowa działające pod marką PKO Ubezpieczenia chcą w br. osiągnąć łączny wynik finansowy w wysokości ok. 70 mln zł - powiedział prezes PKO Ubezpieczenia Sławomir Łopalewski. Do końca 2019 r. spółki planują obsługiwać ok. 2 mln klientów - o 200 tys. więcej niż teraz. PKO Ubezpieczenia od pięciu lat należy do grupy PKO Banku Polskiego.

- Cele biznesowe PKO Ubezpieczenia wynikają wprost ze strategii grupy PKO Banku Polskiego, która zakłada budowę pozycji lidera w segmencie bancassurance. W perspektywie najbliższych lat PKO Ubezpieczenia planuje konsekwentnie zwiększać udziały rynkowe dzięki ścisłej współpracy z PKO Bankiem Polskim i siostrzanymi spółkami grupy kapitałowej - powiedział Łopalewski.

Jak dodał, "zakładamy, że w tym roku będziemy mieli rekordowy wynik finansowy w wysokości ok. 70 mln zł i utrzymamy trend wzrostowy". "Podobnie do 2018 r., kiedy to wynik finansowy był o blisko 50 proc. wyższy w porównaniu do 2017 r. Myślę, że w perspektywie kolejnych dwóch lat spółki powinny osiągnąć łączny wynik finansowy netto w wysokości ok. 100 mln zł" - powiedział.

Reklama

PKO Ubezpieczenia w 2018 r. osiągnęło wynik finansowy w wysokości 59,6 mln zł. Towarzystwo zebrało łącznie 1 mld 88 mln zł składki przypisanej brutto, w tym spółka życiowa 501,1 mln zł, a spółka majątkowa 586,9 mln zł. Udział PKO Ubezpieczenia w rynku bancassurance na koniec 2018 r. wyniósł ok. 13 proc., w produktach ochronnych blisko 27 proc.

- Jesteśmy w bardzo dobrej kondycji finansowej. Zamierzamy utrzymać wysoką rentowność biznesu (obecnie ROE ok. 20 proc.). Zakładamy też utrzymanie wskaźnika kosztów do dochodów C/I na obecnym poziomie 35 proc. przy założeniu dynamicznego rozwoju spółek. Mamy bardzo dobre współczynniki wypłacalności Solvency II. W zeszłym roku w spółce życiowej wyniósł ponad 260 proc., a w spółce majątkowej ponad 170 proc. - powiedział Łopalewski.

Jak dodał, PKO Ubezpieczenia obsługuje blisko 1,8 mln klientów. "Rośniemy, jeśli chodzi o liczbę naszych klientów. Pięć lat temu, kiedy wchodziliśmy do grupy kapitałowej PKO Banku Polskiego, mieliśmy ok. 127 tys. klientów. Obecnie mamy ich około 1 mln 800 tys. Do końca tego roku planujemy mieć około 2 mln klientów".

Prezes PKO Ubezpieczenia tłumaczył, że działania spółek przewidują m.in. poszukiwanie dalszych rentownych obszarów rozwoju.

Przypomniał, że wprowadzone w 2018 r. usprawnienia w procesach obsługowych skróciły czas realizacji wypłat i likwidacji szkód. Przykładowo ponad połowę zgłoszeń w ubezpieczeniu do kredytu hipotecznego w spółce majątkowej zostało rozpatrzonych w tzw. szybkiej ścieżce, w oparciu o kontakt telefoniczny z klientem. Łącznie obie spółki obsłużyły w ub.r. ponad 10 tys. szkód i roszczeń.

- W kwietniu br. otrzymaliśmy od KNF licencję na prowadzenie działalności w obszarze ubezpieczeń komunikacyjnych - podkreślił Łopalewski.

Komisja Nadzoru Finansowego 23 kwietnia br. przyznała PKO Ubezpieczenia licencję na prowadzenie działalności w obszarze ubezpieczeń OC posiadaczy pojazdów mechanicznych i casco pojazdów lądowych.

- Wkrótce przygotujemy pakiet produktów ubezpieczeniowych dla klientów PKO Leasing, które zapewnią ochronę leasingowanych pojazdów oraz ich posiadaczy. Realizujemy ten projekt wspólnie z naszą siostrzaną spółką PKO Leasing. Pierwsze umowy ubezpieczeń komunikacyjnych zostaną zawarte już pod koniec czwartego kwartału tego roku, a pełna sprzedaż ruszy w pierwszym kwartale kolejnego roku.

Jak ocenia Łopalewski, w 2020 r. ubezpieczenia komunikacyjne od PKO Ubezpieczenia mogą objąć ponad 20 tys. klientów PKO Leasing.

Oprócz uzupełnienia oferty w PKO Leasing o ubezpieczenia komunikacyjne, ubezpieczyciel prowadzi też prace nad przygotowaniem nowych produktów ubezpieczeniowych dla klientów PKO Banku Polskiego. W lipcu br. spółka życiowa przedstawi ofertę ubezpieczenia na życie z sumą ubezpieczenia nawet do 1 mln zł, planuje też rozwijać tzw. "endowmenty" (umowy na dożycie z elementem kapitałowym). Klienci mieliby możliwość bezpiecznego zagospodarowania środków na przykład z programu 500+, z przeznaczeniem ich na edukację dzieci czy wnuków. Spółka majątkowa zaś rozważa uruchomienie oferty zdrowotnej.

- Mamy dobre wyniki sprzedaży OnkoPlanu, naszego nowego ubezpieczenia na wypadek zachorowania na nowotwór. Ponad 7 tys. osób już wykupiło to ubezpieczenie. Możliwości rozwoju widzimy także w poszerzaniu naszej obecności w kanałach sprzedaży online - iPKO, IKO oraz własnym kanale direct, który uruchomiliśmy na początku roku. Chcemy też maksymalnie uczestniczyć w transformacji cyfrowej, która jest ważną częścią strategii Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego - powiedział prezes PKO Ubezpieczenia.

Sprawdź bieżące notowania PKO na stronach BIZNES INTERIA.PL

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »