Bieżące i przyszłe nastroje konsumentów pogorszyły się w lipcu

Zarówno bieżące, jak i przyszłe nastroje konsumentów były w lipcu niższe niż miesiąc wcześniej - podał w środę GUS.

Zarówno bieżące, jak i przyszłe nastroje konsumentów były w lipcu niższe niż miesiąc wcześniej - podał w środę GUS.

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, był o 0,6 pkt. proc. niższy w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie 9,0.

"Wśród składowych wskaźnika, niższą wartość odnotowano przede wszystkim dla ocen obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego i przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (spadki odpowiednio o 2,1 p. proc. i 1,1 p. proc.). Wzrost o 1,2 p. proc. wystąpił jedynie dla oceny przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego" - napisano w komentarzu.

Reklama

W odniesieniu do lipca 2018 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 3,8 pkt. proc.

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, spadł o 1,6 pkt. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie 5,9.

"Na spadek wartości wskaźnika w największym stopniu wpłynęła ocena przyszłego poziomu bezrobocia (spadek o 5,0 p. proc.). Wartości niższe odnotowano również dla ocen możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy oraz przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (spadki odpowiednio o 1,4 p. proc. i 1,1 p. proc.). Poprawa nastąpiła jedynie w zakresie oceny przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (wzrost o 1,2 p. proc.)" - napisano.

W lipcu WWUK osiągnął wartość o 3,5 pkt. proc. wyższą niż w analogicznym miesiącu 2018 r.

Inflacja, bezrobocie, PKB - zobacz dane z Polski i ze świata w Biznes INTERIA.PL

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »