Konsumencie, pamiętaj - masz rzecznika!

Co zrobić, gdy sprzedawca nie chce przyjąć reklamacji lub gdy wykonawca usługi źle wykonał pracę i nie chce jej poprawić? Większość z nas w tym momencie bezradnie rozkłada ręce, ale jak się okazuje zupełnie niepotrzebnie. Od 4 lat w Polsce funkcjonuje instytucja rzecznika praw konsumenta. Dzisiaj przypada Światowy Dzień Konsumenta.

Co zrobić, gdy sprzedawca nie chce przyjąć reklamacji lub gdy wykonawca usługi źle wykonał pracę i nie chce jej poprawić? Większość z nas w tym momencie bezradnie rozkłada ręce, ale jak się okazuje zupełnie niepotrzebnie. Od 4 lat w Polsce funkcjonuje instytucja rzecznika praw konsumenta. Dzisiaj przypada Światowy Dzień Konsumenta.

Rzecznika praw konsumenta znajdziemy w każdym urzędzie miejskim i w każdym starostwie powiatowym. Jak się okazuje są to osoby dość zapracowane: w Lublinie np. przez ręce rzecznika przeszło ok. 5 tys. spraw.

Praca rzeczników polega przede wszystkim na odpowiednim pokierwoaniu konsumentem. Często konsument ma uzasadnione roszczenia, ale działa po omacku: nie wie czy zgłosić się do sprzedawcy, producenta, importera i my staramy się go ukierunkować, żeby właściwie kierował swoje roszczenia - mówi Lidia Baran-Ćwirta Miejski Rzecznik Praw Konsumenta w Lublinie.

Reklama

U rzecznika uzyskamy również pomoc w sporządzeniu odpowiednich wniosków i pism, a także możemy liczyć ew. mediację rzecznika. Co ważne - wszystkie porady są bezpłatne.

RMF FM
Dowiedz się więcej na temat: rzecznik praw konsumenta
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »