Są chętni w Ameryce Południowej na polski M28

Piątek, 1 września (08:00)

Po prezentacji polskiego lekkiego samolotu transportowego M28 Skytruck w Ameryce Łacińskiej i Karaibach, zainteresowanych nim jest 20 lokalnych przewoźników lotniczych i służby mundurowe.

Latem odbyła się seria 12 prezentacji polskiego lekkiego dwusilnikowego samolotu transportowego M28 Skytruck w państwach Ameryki Łacińskiej i na Karaibach. Skytruck stanowiący dalekie rozwinięcie licencyjnego An-28, to 4-tonowa maszyna STOL, wyposażona w silniki PT-6, mogąca przewieźć na krótki dystans maksymalny ładunek 2,3 tony lub 1,1 tony na dystans 1300 km. Użytkownikami są Wietnam, USA, Wenezuela, Kolumbia, Indonezja i Nepal. Wyprodukowano do tej chwili ponad 176 płatowców M28 i licencyjnych An-28; użytkownikami wariantów transportowych i rozpoznania morskiego są także Siły Powietrzne RP. Producentem maszyny są należące do koncernu Lockheed Martin zakłady w Mielcu.

W efekcie prezentacji zakłady w Mielcu otrzymały ponad 20 zapytań ofertowych odnoszących się do M28; cena maszyny nieco niższa niż jego głównego konkurenta - Dorniera Do-228NG.

Potencjalni klienci reprezentują zarówno operatorów komercyjnych, jak i wojskowych.

- Większość naszych nowych propozycji biznesowych dotyczy konkretnej potrzeby przewozu zarówno pasażerów, jak i towaru na nieprzygotowane lądowiska, w tym na lotniska w miejscach położonych bardzo wysoko nad poziomem morza - twierdzi Janusz Zakręcki, prezes zarządu i dyrektor naczelny PZL Mielec.

Ponad połowa przypadków zapytań ofertowych pochodzi od przewoźników prywatnych i regionalnych, w tym służb państwowych, takich jak policja. Pozostali chętni to operatorzy wojskowi.

MM

INTERIA.PL

Podziel się