Przewodnik po silnikach BMW

Wtorek, 26 listopada 2013 (15:30)

Kompendium wiedzy dla użytkowników i kupujących. W kolejnej części naszego przewodnika prezentujemy popularne jednostki BMW. Które z nich są godne polecenia, a które odstraszają awariami?

Kolejny odcinek naszego cyklu dotyczy jednostek BMW. W czterech grupach opisujemy najbardziej popularne silniki benzynowe i wysokoprężne opracowane w ciągu ostatnich 15 lat. Z uwagi na niezwykle szeroką gamę jednostek napędowych bawarskiej firmy zestawienie nie mogło objąć wszystkich silników i ich odmian z tego okresu, staraliśmy się jednak przedstawić najbardziej charakterystyczne i popularne przykłady ich zastosowań.

BMW należy do czołówki światowej producentów oferujących najbardziej nowoczesne konstrukcje na rynku. Trzeba być więc przygotowanym na wysokie rachunki za diagnostykę i części. Przykładów nie trzeba daleko szukać - dla wielu użytkowników zaskoczeniem może być konieczność okresowej wymiany łańcuchowego rozrządu (jest stosowany we wszystkich współczesnych silnikach BMW). Łańcuch i napinacze wytrzymują zwykle od 200 do 300 tys. km. Później, w wyniku powstałych luzów, silnik zaczyna pracować głośniej i nierówno. Użytkownik musi przygotować 2-3 tys. zł. W przypadku najstarszych egzemplarzy pojawiają się także problemy podczas prób remontów kapitalnych - materiały zastosowane do produkcji tulei cylindrowych utrudniają lub uniemożliwiają wykonanie szlifów.

A zatem: czy po zakupie używanego BMW "będziesz miał wydatki"? Wszystko zależy od stanu technicznego danego egzemplarza i wyboru konkretnej wersji silnikowej. Nasz przegląd, prezentowany na kolejnych stronach, z pewnością ułatwi podjęcie właściwej decyzji.

Motor

Podziel się

Twój komentarz może być pierwszy

Piszesz jako Gość