Salon Detroit 2014 - Corvette Stingray Z06

Wtorek, 14 stycznia 2014 (11:30)

Hardkor - tak można w skrócie podsumować nową wersję Corvette Stingray Z06, łączącą torowy charakter wersji Z06 z potężną mocą wersji ZR1 poprzedniej generacji.

Pod maskę nowej Corvette Stingray Z06 trafi 6,2-litrowy silnik V8 o oznaczeniu LT4, wspomagany sprężarką Eaton o objętości 1,7 litra. Efekt? Moc "co najmniej" 634 KM oraz 861 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Względem poprzedniej ZR1 zastosowano kompresor z mniejszymi, obracającymi się szybciej wirnikami (20 zamiast 15 tys./min). W efekcie nowa jednostka ma jeszcze szybciej reagować na dodanie gazu.

Aby utrzymać w ryzach zużycie paliwa, jednostka otrzymała bezpośredni wtrysk benzyny, system odłączania połowy cylindrów podczas jazdy z niewielkim obciążeniem oraz zmienne wzniosy zaworów. Względnie wysoki jak na motor z doładowaniem jest stopień sprężania - wynosi 10:1.

LT4 współpracuje z 7-biegową skrzynią ręczną lub nowym, 8-stopniowym automatem - który jest o 4 kg lżejszy i zajmuje tyle samo miejsca, co montowana wcześniej przekładnia o 6 przełożeniach. Inżynierowie Chevroleta deklarują, że zmiana biegu na wyższy na pełnym gazie trwa tu nawet o 0,08 s krócej niż w przypadku skrzyni PDK Porsche. Na razie nie ujawnili jednak żadnych osiągów samochodu ani jego masy własnej.

Na postoju Corvette Stingray Z06 pręży mięśnie i wygląda na spragnioną powietrza - większe wloty dostarczają go o 50 proc. więcej niż w standardowej odmianie. Poszerzone o 5,6 cm z przodu i aż o 8 cm z tyłu błotniki mieszczą ogumienie w rozmiarze, odpowiednio, 285/30 ZR 19 oraz 335/25 ZR 20. Za kutymi obręczami kryją się wzmocnione hamulce Brembo - z 6-tłoczkowymi zaciskami z przodu i 4-tłoczkowymi z tyłu. 

Lista seryjnego wyposażenia obejmuje aktywne zawieszenie Magnetic Ride Control, szperę z elektronicznym sterowaniem oraz układ smarowania z suchą miską olejową, co pozwoliło obniżyć położenie środka ciężkości.

Na życzenie dostępny jest pakiet Z07 ze sportowymi oponami Michelin Pilot Sport Cup i hamulcami węglowo-ceramicznymi z większymi tarczami, o 11 kg lżejszymi od standardowych, a także zestaw dodatkowych spojlerów z włókien węglowych.

Chevrolet Corvette Stingray Z06 trafi do sprzedaży w USA na początku przyszłego roku.

msob

60 lat Chevroleta Corvette - poznaj pasjonującą historię modelu

magazynauto.pl

Podziel się