Autonomiczne Audi R8 e-tron

Poniedziałek, 25 maja 2015 (15:22)

Audi zaprezentowało swoją wizję sportowego samochodu przyszłości

Obecny rozwój motoryzacji wskazuje, że coraz bardziej powszechne będą samochody hybrydowe oraz elektryczne. Bardzo szybko przybywa też różnorakich asystentów, wspomagających kierowcę, które, pozwalają na częściowo autonomiczne poruszanie się pojazdu. Natomiast auta radzące sobie samodzielnie w niektórych sytuacjach (na przykład na autostradzie i na parkingu) są już za rogiem.

Nic więc dziwnego, że Audi postanowiło pokazać samochód, który łączy w sobie te dwa trendy. Na targach elektroniki i nowych technologii CES Azja w Szanghaju, Niemcy pokazali w pełni autonomiczny model R8 e-tron.

O elektrycznej wersji drugiej generacji supersamochodu Audi usłyszeliśmy już podczas jego premiery na salonie w Genewie. Dysponuje on mocą 462 KM co pozwala mu na rozpędzenie się do 100 km/h w zaledwie 3,9 s. Imponująca, zwłaszcza jak na auto elektryczne, jest też prędkość maksymalna - 250 km/h. Pomimo tak dobrych osiągów, jego właściciel nie musi martwić się o zasięg - wynosi on aż 450 km.

Tak dobry wynik jest oczywiście zasługą sporych rozmiarów baterii o niebagatelnej pojemności 92 kWh. Jednocześnie Audi zapewnia, że dzięki funkcji szybkiego ładowania, uzupełnienie energii trwa poniżej dwóch godzin. Warto też wspomnieć, że akumulatory mają kształt litery T i umiejscowione są w tunelu środkowym oraz za podróżującymi. Pozwala to na zachowanie nisko umiejscowionego środka ciężkości oraz korzystnego rozkładu masy.

Jeśli natomiast chodzi o funkcje autonomiczne, to R8 e-tron korzysta z rozwiązań znanych z innych konceptów Audi piloted driving (ostatnim z nich było A7). Dzięki zastosowaniu zestawu skanerów laserowych, kamer, ultradźwiękowych czujników oraz radaru z tyłu i z przodu, auto potrafi wygenerować bardzo szczegółowy obraz otoczenia. Dzięki temu ten elektryczny supersamochód potrafi poradzić sobie samodzielnie w każdej sytuacji.

Audi R8 e-tron wyjedzie na drogi na początku przyszłego roku. Zamówienia będzie można jednak składać znacznie wcześniej, a każdy klient otrzyma możliwość bardzo dużej indywidualizacji, którą producent porównuje do aut wykonywanych ręcznie i w pojedynczych egzemplarzach.

Trudno natomiast powiedzieć czy doczekamy się seryjnej wersji autonomicznego R8. Nowe generacje A6 i A8 będą oferowały możliwość samodzielnego poruszania się w niektórych sytuacjach, nie można więc wykluczyć, że podobne funkcje otrzyma również ten supersamochód.

magazynauto.pl

Podziel się