Części regenerowane – co należy wiedzieć

Niedziela, 23 lipca (11:50)

Podzespoły samochodowe są drogie, stąd nie dziwi fakt, że wielu kierowców szuka sposobów na oszczędności. Jednym z nich jest regeneracja części.

Poniżej - najważniejsze informacje i porady, które pomogą zyskać ogólną orientację w kwestii regeneracji części zamiennych.

REGENERACJA

To nie to samo, co naprawa. Prawdziwa regeneracja to wymiana wszystkich zużywających się elementów na nowe, dzięki czemu ma być przywrócona pierwotna sprawność części. Natomiast naprawa to przywrócenie sprawności, ale niekoniecznie do stanu jak dla części nowej.

TO NIE JEST REGENERACJA!

Tak zwana regeneracja przekładni kierowniczych (maglownic) polegająca jedynie na ich uszczelnieniu nie jest regeneracją, lecz naprawą. Pozostawiane są bowiem zużyte elementy (listwa zębata itp.). Wszędzie tam, gdzie nie są wymieniane wszystkie zużywające się części, stosowanie określenia "regeneracja" jest wprowadzaniem klienta w błąd.

CZEGO NIE REGENEROWAĆ?

Nie polecamy regenerować dwumasowego koła zamachowego, gdyż nie ma do takiej operacji właściwych podzespołów. Nie traktujmy też uszczelnionej przekładni kierowniczej jako zregenerowanej (gdy nie jest wymieniona listwa zębata).

TE PODZESPOŁY WARTO REGENEROWAĆ

  • alternator
  • belka skrętna tylnej osi
  • filtr cząstek stałych DPF/FAP
  • gaźnik
  • głowica silnika
  • kompresor klimatyzacji
  • reflektor
  • rozrusznik
  • pompa wspomagania
  • pompa wysokiego ciśnienia common rail
  • przekładnia kierownicza (tylko jeśli wymieniana jest też listwa zębata
  • turbosprężarka
  • wałek rozrządu
  • wtryskiwacz diesla/pompowtryskiwacz
  • wtryskiwacz LPG

Tekst: Marcin Klonowski, zdjęcia: archiwum; "Motor" 17-18/2017

Turbosprężarki - poradnik. Rodzaje, jak dbać, objawy awarii. Regenerować czy wymieniać? – EKSPLOATACJA

Jak zregenerować reflektory? – PORADY 

Motor

Podziel się

~zdenek kimono -

Ja tam juz 3 ci raz kupilem regenerowana maglownice do Forda i jestem zadowolony. Podkreslam nie regenerowalem starej tylko kupilem juz firmowo zregenerowana. Za stara zwrocili mi 250 zeta.

~Bodzio -

Pompowtryskiwaczy się nie regeneruje. Każdy kto oferuje taką usługę jest naciągaczem. Podłącza vcds-a i wciska kit,że wartości nie te , potem wkłada inne używane i mówi,że Polanski sprawie a test Toni na gorąc silniku. Ani Bosch ani Continental nie oferuje części zamiennych do pompowtryskòw. Na Tamar wałków rozrządu to lepiej w ogóle się nie wypowiadać. Jak wg autora wygląda jego regeneracja? Napawanie? Poniżej krytyki.

~MW -

Zalezy kto czesci regeneruje. Ja czesto montuje w autach firmy w ktorej pracuje regenerowane rozruszniki Bosch z plakietka taka jak na zdjeciu i one wytrzymuja jakies 75% przebiegu fabrycznie nowego rozrusznika.

Piszesz jako Gość