Używane Mitsubishi Eclipse (1994-1999) - efektowne zaćmienie

Środa, 6 września (00:00)

W "Motorze" nr 27 z 4 lipca 2005 roku - sylwetka używanego Mitsubishi Eclipse.

Eclipse to typowe japońskie coupe lat dziewięćdziesiątych — ładne, zwinne i trwałe. Niestety, na naszym rynku wybór tych aut jest raczej niewielki.

Pierwsza generacja Eclipse (po polsku "zaćmienie") pojawiła się na drogach w roku 1990. Już po niecałych pięciu latach zadebiutowała druga generacja tego modelu — oznaczona także symbolem D30. W porównaniu z poprzednikiem wzrosły rozstaw osi i szerokość (po 4 cm), ale nieznacznie zmalała długość nadwozia.

Nowy model, podobnie jak poprzednik, miał bliźniaczego odpowiednika. Był nim oferowany za oceanem Eagle Talon. Wiele ze sprowadzonych z Ameryki egzemplarzy tego modelu nosi właśnie tę bardziej egzotyczną nazwę.

Eclipse prezentuje się dość efektownie. Charakterystyczne dla tego modelu są tylne światła — szeroki pas biegnie przez całą szerokość auta.

Choć auto formalnie jest czteroosobowe, to miejsca w środku wystarczy co najwyżej dla dwójki. Ale i tak, nawet na przednich fotelach, nie można mówić o nadzwyczajnej przestronności. Z tyłu zmieszczą się co najwyżej dzieci.

Niemały jest za to bagażnik — 240 litrów to na samochód tego typu dobry wynik. Pewnym utrudnieniem jest tylko wysoka krawędź załadunku.

Tablica przyrządów jest niebrzydka i uporządkowana, a tylko niektórzy będą narzekać na zbyt niskie umieszczenie radioodtwarzacza, co utrudnia jego wygodną obsługę. Plastiki są twarde, ale dokładność montażu jest na wysokim poziomie.

Przytłaczająca większość egzemplarzy dostępnych w Polsce napędzana jest podstawowym w gamie silnikiem 2.0 o mocy 145 KM. Co prawda pracuje on gładko i nie jest zbyt hałaśliwy, ale nie można mówić o świetnych osiągach, zwłaszcza gdy napęd jest przenoszony z wykorzystaniem przekładni automatycznej.

Rodzynkiem w gamie jest odmiana turbo. 215 KM i napęd na cztery koła czyni z tej wersji prawdziwego sportowca. Narzekać można tylko na wyczuwalną zwłokę w pracy sprężarki.

Za to prowadzenie auta, niezależnie od wersji silnikowej, powinno być źródłem dużej przyjemności - Eclipse jest zwinny, ma precyzyjny układ kierowniczy, a manualna skrzynia biegów działa wzorowo.

MITSUBISHI ECLIPSE (1994-1999): HISTORIA MODELU

1994: Debiut drugiej generacji modelu Eclipse, oznaczonej D30. Samochód oferowany z napędem na przednie lub wszystkie koła.

1996: Wiosną do sprzedaży trafił kabriolet.

1997: Drobny face lifting: większe wloty powietrza, trochę inne przednie światła. Odmiana turbodoładowana otrzymała wysoki tylny spoiler.

1998: Eagle Talon zostaje wycofany ze sprzedaży.

1999: Premiera nowej generacji modelu.

UŻYWANE MITSUBISHI ECLIPSE (1994-1999): NAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCE USTERKI

Eclipse jest samochodem trwałym i bezawaryjnym, problemy zdarzają się sporadycznie.

Jeśli już — nie są poważne, np. zawieszenie pracuje dość głośno, niezbyt trwałe są przewody wysokiego napięcia, samochód jest podatny na zanieczyszczenia filtra paliwa umieszczonego w baku, hałaśliwa może być pompa paliwa.

UŻYWANE MITSUBISHI ECLIPSE (1994-1999): OFERTA RYNKOWA

Trudno nazwać Eclipse samochodem popularnym, ale przy odrobinie dobrych chęci ze znalezieniem oferty odsprzedaży nie powinno być problemów. Większość egzemplarzy jest napędzana dwulitrowym silnikiem o mocy 145 KM. Ceny mieszczą się zwykle w przedziale 25 000-40 000 zł.

UŻYWANE MITSUBISHI ECLIPSE (1994-1999): NASZYM ZDANIEM

Plusy

Duża przyjemność z jazdy. Efektowna sylwetka, rasowe wnętrze i dobrze wyprofilowane fotele. Wysoka niezawodność.

Minusy

Wysokie ceny części zamiennych. Dość ciasne wnętrze. Ograniczona podaż aut używanych. Marne osiągi wersji z automatem.

Tekst: Bartosz Zienkiewicz, zdjęcia: Paweł Tyszko; "Motor" 27/2005

Mitsubishi Eclipse Cross na pierwszych zdjęciach – WIADOMOŚCI

Używane Mitsubishi Lancer (2007-) – OPINIE O SAMOCHODACH

Motor

Podziel się

Twój komentarz może być pierwszy

Piszesz jako Gość