Volkswagen Golf GTD DSG - test

Wtorek, 31 października 2017 (15:00)

Golf GTD jest samochodem szybkim i dynamicznym, ale nie ma sportowego charakteru, tak wyraźnego w GTI.

W Volkswagenie Golfie najmocniejszy turbodiesel 2.0 o mocy 184 KM (inaczej niż w bliźniaczych technicznie Skodzie Octavii czy Seacie Leonie) dostępny jest tylko w specjalnej wersji - GTD. Mimo to, właśnie ze względu na zastosowany napęd, nieszczególnie odczuwa się, że ta odmiana Golfa ma sportowe zacięcie - choć silnik jest dynamiczny i zapewnia dobre przyspieszenia także znacznie powyżej prędkości 100 km/h.

Typowy dla diesla wąski zakres użytecznych obrotów i automatyczna skrzynia, która również w trybie ręcznym sama zmienia biegi na granicy obrotów, zniechęcają do ostrej i aktywnej jazdy - inaczej niż w modelu GTI z silnikiem benzynowym 2.0.

Golf GTD jest za to znakomitym samochodem na długie trasy. Na siódmym biegu przy 140 km/h jednostka pracuje z prędkością 2000 obr./min i we wnętrzu jest cicho. Spalanie podczas jazdy w trasie przy ok. 100 km/h wynosi 4,2 litra, a podczas podróży autostradą z maksymalną dozwoloną prędkością - 5,9 l. Dzięki temu realny zasięg może wynosić nawet znacznie ponad 1000 kilometrów.

Bezapelacyjnie jedną z największych zalet Golfa GTD jest układ jezdny. Testowy egzemplarz ma opcjonalne zawieszenie DCC z amortyzatorami o zmiennej charakterystyce pracy (dopłata 3730 zł). Zawieszenie całkiem sprawnie radzi sobie z tłumieniem nierówności mimo zastosowania dostępnych za dopłatą 19-calowych kół (aż o dwa rozmiary większych od seryjnych). Kierowca może korzystać z czterech standardowych trybów jazdy (Eco, Comfort, Normal, Sport), a także Individual, w którym pracę poszczególnych układów - m.in. kierowniczego, napędowego i zawieszenia - da się dobrać do własnych upodobań. Różnice w działaniu są wyraźnie odczuwalne, zatem nie jest to tylko zbędny gadżet.

VOLKSWAGEN GOLF GTD DSG: PLUSY I MINUSY

+ dobre osiągi
+ niewielkie zużycie paliwa
+ bardzo pewne właściwości jezdne
+ wygodne fotele
+ wysoka jakość wykonania

- skrzynia DSG potrafi szarpać przy mocnym dodaniu gazu podczas ruszania
- słaba trakcja na mokrej nawierzchni
- wysoka cena

VOLKSWAGEN GOLF GTD DSG: PODSUMOWANIE

Udane auto, ale dla kogoś, kto koniecznie musi mieć diesla. W innym wypadku - lepiej kupić GTI.

Tekst: Adam Szczepaniak, zdjęcia: Robert Brykała; "Motor" 23-24/2017

Używany Volkswagen Golf IV (1997-2005) – OPINIE O SAMOCHODACH

Volkswagen Golf V (2003-2008) – SAMOCHODY UŻYWANE

Używany Volkswagen Golf VI (2008-) – OPINIE O SAMOCHODACH

Motor

Podziel się

~Mechanik -

Ludzie kupujcie VW, dzieki wam wybudowałem i urządziłem dom. Bez kredytu, za gotowke. To sa najlepsze auta na swiecie... Bede je naprawiał dalej, bo dzieciaki rosną. Dziekuje Ci VW

~Mlody -

Ostatnio posiadałem Toyote Avensis 2.0 d4d 126 km. i przy przebuegu 164tys padł silnik serwis wymienił w ramach dobrej woli na nowy silnik ale usterka może wrócić, obecnie posiadam golfa w najbogatszym wyposażeniu 2.0 cr. I jestem bardzo ale to bardzo zadowolony.Zero napraw Przebieg obecny 170tys. Smiga i wygląda jak nowy.

Piszesz jako Gość