Używany Peugeot 607 (2000-2010) – niedoceniany

Wtorek, 14 listopada (23:00)

W „Motorze” nr 52 z 20 grudnia 2004 roku w dziale „Używane” - opis przestronnego i komfortowego Peugeot 607.

Peugeot słynie z produkcji komfortowych samochodów. "Topowa" limuzyna tej marki zdecydowanie potwierdza obiegowe opinie.

Samochody spod znaku lwa nigdy nie słynęły ze szczególnej drapieżności. Oczywiście, istniały szybkie wersje niektórych modeli, jak choćby 205 T16 czy 405 MI16, ale ogromna większość to jednak samochody niezbyt żwawe, ale za to wygodne, o przestronnym wnętrzu.

Taki był model 605 i taki jest też wytwarzany do dziś Peugeot 607. Ma on konkurować z Mercedesem E, Audi A6 oraz BMW 5. Oczywiście przewagą limuzyny spod znaku lwa nie są osiągi ani też solidność wykonania, lecz raczej niewysoka cena lub — dyplomatycznie mówiąc — korzystny stosunek ceny do jakości.

Peugeot 607 to samochód bardzo przestronny, przytulny i komfortowy. Ot, po prostu taki, jakie powinny być auta klasy wyższej średniej. Nawet podstawowe jego wersje mogą się poszczycić bogatym wyposażeniem, które obejmuje m.in. elektronicznie sterowaną klimatyzację, ESP, radio z CD, komplet poduszek gazowych. Jeżeli na rynku wtórnym znajdziemy 607, np. tylko z dwoma poduszkami, możemy być pewni, że ma za sobą burzliwą przeszłość.

W 607 zawsze stosowane były mocne silniki. Może z wyjątkiem 2-litrowego turbodiesla o mocy 110 KM, który jest zbyt słaby, by zapewniać rozsądne osiągi ciężkiemu autu. Mocniejszy, 2,2-litrowy, 136-konny turbodiesel oraz benzynowa jednostka o tej samej pojemności, ale o 24 KM mocniejsza, są już całkowicie wystarczające. Na szczycie gamy jest paliwożerna, ale o przyjemnym dźwięku jednostka 3.0 V6.

Wyjąwszy turbodiesla 110 KM, wszystkie silniki mogą współpracować z przekładnią manualną bądź 4-biegowym automatem. Ten ostatni, choć firmowany przez Porsche, nie jest już najnowszym krzykiem techniki. Teraz w autach tej klasy stosuje się skrzynie automatyczne płynniej zmieniające przełożenia, na dodatek 5- lub 6-biegowe.

Pod względem ustawienia układu jezdnego 607 nie budzi zastrzeżeń. Nawet na naszych dziurach auto radzi sobie całkiem nieźle, dość skutecznie amortyzując wszelkie nierówności. Inna kwestia to wytrzymałość elementów podwozia. Na nasze asfalty nie ma jednak mocnych.

PEUGEOT 607: HISTORIA MODELU

2000: W marcu rozpoczęto produkcję w fabryce w Sochaux, w maju rozpoczęto sprzedaż we Francji, Szwajcarii i Belgii, w grudniu — w całej Europie. Na początku: 2.2/160 KM, 3.0 V6/210 KM, 2.0 HDi/110 KM. Od czerwca: 2.2 HDi/136 KM i automat dla 3.0 V6.

2003: Przekładnia automatyczna w wersji 2.2 HDi.

2004: Restyling: bogatsze wyposażenie.

2010: Zakończenie produkcji. (przyp. red. magazynauto.pl)

UŻYWANY PEUGEOT 607: NAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCE USTERKI

Właściciele aut z początku produkcji często musieli pojawiać się w serwisach. W naszych warunkach normalne jest szybsze zużywanie się elementów zawieszenia. Trzeba więc je kontrolować i wymieniać częściej niż na Zachodzie.

Zdarza się też sporo drobnych awarii, jak choćby odpadające pokrętło sterowania sprzętem audio, samoczynnie otwierające się schowki, niewysuwające się spryskiwacze reflektorów (na zdj.).

Pozostają jeszcze kłopoty z elektroniką. Nierzadko zapalają się kontrolki: wtrysku silnika, braku płynu do spryskiwaczy. Zwykle wystarczy reset komputera, który jednak może wykonać jedynie ASO Peugeota.

UŻYWANY PEUGEOT 607: OFERTA RYNKOWA

Najtańsze egzemplarze z 2000 roku kosztują ponad 40 tys. zł (silnik 2.2/160 KM). Czteroletnie z silnikiem 3.0 V6 — o około 5 tys. zł więcej. Dwuletnie egzemplarze można mieć za 80 tys. zł, zaś tegoroczne kosztują nawet ponad 100 tys. zł.

UŻYWANY PEUGEOT 607: NASZYM ZDANIEM

Plusy

Bardzo przestronne wnętrze, komfortowe zawieszenie, dobrze wytłumione odgłosy pracy silnika i układu jezdnego.

Minusy

Silnik 3.0 V6 nie jest ekonomiczny, zdecydowanie za częste awarie elektroniki, niezbyt nowoczesny, 4-biegowy automat.

Tekst i zdjęcia: Jarosław Horodecki; "Motor" 52/2004

Peugeot 607 - mieszanie biegami – "MOTOR" Z PRZESZŁOŚCI - TEST

Używany Peugeot 607 (1999-2010) – OPINIE O SAMOCHODACH

Peugeot 508 1.6 e-THP Active – TEST

Motor

Podziel się

Twój komentarz może być pierwszy

Piszesz jako Gość