Nie ma już samochodów Simca

Wtorek, 21 sierpnia (12:00)

W "Motorze" nr 40 z 4 października 1970 roku - wiadomość o "śmierci" marki Simca, przejętej przez Chryslera. 

Zginęła jut ostatecznie z rejestrów firm samochodowych nazwa znanego francuskiego producenta pojazdów samochodowych SIMCA.

Wchłonięta została całkowicie przez amerykański koncern Chryslera. Nie będzie już nowych samochodów o tej nazwie, co nie oznacza. że zakłady w Poissy nie będą już produkowały samochodów.

Ostatnio ukazał się nowy model, który nazywa się Chrysler 160 lub 180, który demonstrowany jest po raz pierwszy na tegorocznym salonie w Paryżu.

Nie ma już w nazwie tego modelu słowa SIMCA — jest tylko Chrysler. Firma nazywa się obecnie Chrysler—France.

Silnik w tym zamerykanizowanym samochodzie opracowali jeszcze konstruktorzy francuscy. Jest to pierwszy silnik tej firmy samochodowej z wałkiem rozrządu w głowicy.

Koncepcja konstrukcyjna tego całkowicie nowego samochodu oparta jest na wieloletnich doświadczeniach francuskiej wytwórni; zastosowano typowy układ napędowy (silnik z przodu, napęd na tylne kola), zaś przy opracowywaniu zawieszeń kół (z przodu Mc Pherson, z tyłu. sztywna oś, wahacze wzdłużne i drążki Panharda) wzorowano się na rozwiązaniach, które zdały egzamin w samochodach SIMCA 1301/1501.

Różnice tych Chryslerów dla Europy — modeli 160 i 180 polegają na zastosowaniu silników różnej pojemności (1,6 I 1,8 litra) i mocy (79 i 97 KM) oraz nieznacznych zmianach w stylizacji nadwozi i wykończeniu wnętrza.

DANE TECHNICZNE - CHRYSLER 160

(dane w nawiasach dotyczą modelu 160 GT oraz 180)

Silnik — czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, pochylony w prawo pod kątem 15 stopni, chłodzony wodą, umieszczony z przodu samochodu, napędzający koła tylne. Średnica cylindra — 83,4 (87,7) mm, Skok tłoka — 75 mm. Pojemność skokowa — 1639 (1812) cm3. Stopień sprężania — 9,2. Moc maksymalna — 79 (97) KM DIN przy 5 600 obr/min. Maksymalny moment obrotowy — 12,4 (14,7) kgm DIN przy 3 200 obr/min. Gaźnik jednoprzelotowy Ø 34 (dwuprzelotowy Ø 38) Weber. Wałek rozrządczy w głowicy.

Przeniesienie napędu — sprzęgło suche, jednotarczowe; skrzynia biegów czteroprzekładniowa, całkowicie synchronizowana, na żądanie przekładnia automatyczna, trzybiegowa.

Podwozie — zawieszenie kół przednich syst. McPherson, stabilizatory: zawieszenie kół tylnych — sztywna oś, drążki Panharda, sprężyny śrubowe, amortyzatory teleskopowe, hamulce tarczowe z przodu, bębnowe (tarczowe) z tyłu.

Nadwozie — samonośne z płytą podłogowa, czterodrzwiowe, pięcioosobowe.

Wymiary — masy: długość x, szerokość x, wysokość: 4,45 (4,52) x 1,72 x 1,34. Rozstaw osi x rozstaw kół przód/tył — 2,66 x 1,40/1,39 m. Prześwit — 12  cm. Masa wiosna stanie gotowym do drogi — 1065 (1095) kg.

Dane trakcyjne (fabryczne) — szybkość maksymalna — 155 (170) km/godz.

(s); "Motor" 40/1970

Jeszcze jeden poprzeczny - Simca Horizon – PREZENTACJA

Simca 1307/1308 - miss Europy – "MOTOR" Z PRZESZŁOŚCI

Motor

Podziel się

Twój komentarz może być pierwszy

Gość

Piszesz jako Gość