Używany Peugeot 308 II (2013-) - opinie użytkowników

Piątek, 14 września (13:30)

​Dojrzały kompakt pełen innowacji. Szkoda, że tylko w środku.

PEUGEOT 308 II
w produkcji: od 2013 r.
ceny: od 32 tys. zł

Od tego modelu Peugeot przestał nazywać nowe kompakty następną cyfrą. Opisywany model to 308 II.

Sylwetka auta nie wyznacza nowych trendów w segmencie, ale w środku producent nieco poeksperymentował.

Niektóre rozwiązania drażnią (dotykowy ekran), ale np. mała kierownica i wysoko umieszczone zegary ułatwiają codzienną jazdę.

Początkowo w aucie stosowano silniki THP, w których przez wadliwy napinacz wyciągał się łańcuch rozrządu.

W 2014 r. zastąpiły je 1.2 PureTech (THP pozostał w topowych wersjach). Na razie sprawują się dobrze i niewiele palą, choć nie są tak ekonomiczne jak e-HDi.

UŻYWANY PEUGEOT 308 II (2013-): OPINIE UŻYTKOWNIKÓW

Co mają do powiedzenia użytkownicy na temat swoich Peugeotów 308?

ZALETY

"Silnik THP wyróżnia doskonała elastyczność. Wyprzedzanie nie stanowi problemu".

"Zawieszenie stanowi dobry kompromis między komfortem a trzymaniem się drogi".

"Automat w trybie zwykłym wystarcza w mieście. Tryb Sport znacznie go ożywia".

WADY

"System Start&Stop jest zbędny i denerwuje podczas dojazdów do krótkich świateł".

"Kanapa jest zbyt wąska w stosunku do wymiarów auta. Jest tu masa niezagospodarowanej przestrzeni".

"Drażnią drobiazgi - moje auto nie ma popielniczki, regulacji pasów, czy lampki w bagażniku".

Tekst: Michał Bakuła, zdjęcia: archiwum; "Motor" 11/2018

Używany Peugeot 308 (2007-) – OPINIE O SAMOCHODACH

Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi Allure - test – TESTY I PORÓWNANIA

Porównanie: Peugeot 308, Volkswagen Golf – TESTY I PORÓWNANIA

Motor

Podziel się

~Michał -

Mam 308 i tylko eksploatacja. Mam przejechane 98 tys. 2014 rok. 1,6 thp. Nic się nie dzieje. Jedynie co mnie denerwuje, to mało precyzyjna skrzynia. Za to mój sąsiad ma Astrę IV i raz w miesiącu serwis, a ma przejechane 60 tys. Więc marka to nie gwarancja bezawaryjności.

~Greg -

Takiego peugocika uderzyłem w tył golfem6 ( mała prędkość,podczas ruszania przed skrzyżowaniem). W golfie pęknieta ramka z tablicy rejestracyjnej oraz zarysowany lakier na zderzaku, w peguocie hak holowniczy wciśnięciu do zderzaka który podnosząc się do góry uszkodził tylną klapę. Francuzi mają fajne auta ale delikatne.

Gość

Piszesz jako Gość