Używany Mercedes klasy E W211 (2002-2009) - opinie użytkowników

Niedziela, 14 kwietnia 2019 (00:50)

Listę napraw można skrócić, wybierając klasę E z 4-cylindrowym silnikiem.

MERCEDES KLASY E W211
lata produkcji: 2002-2009
ceny: od 15 tys. zł

Ponadczasowa, bardzo elegancka stylizacja nadwozia i deski rozdzielczej Mercedesa W211 sprawia, że nawet dzisiaj marzy o nim wielu kierowców. I często jest to marzenie możliwe do zrealizowania, bo model potaniał do tego stopnia, że nie brakuje bezwypadkowych aut za mniej niż 15 tys. zł.

Pamiętajmy jednak o złotej zasadzie: nie zepsuje się coś, czego nie ma. Dlatego jeśli ktoś oczekuje od klasy E względnie bezproblemowej eksploatacji, powinien wybierać między autami w słabszych specyfikacjach wyposażenia, ze standardowym zawieszeniem (w mocniejszych - kosztowne, pneumatyczne Airmatic), skrzynią manualną i najlepiej silnikami 4-cylindrowymi, ewentualnie 5-cylindrowym 270 CDI.

Mianem pancernych określa się diesle o pojemności 2,1 l (200, 220 CDI). W mocniejszych R6 (do 2005 r.) i V6 zawodzi filtr DPF, w V8 z kolei automatyczna skrzynia biegów.

Jeśli benzynowe V6, to najlepiej 2.6 i 3.2 z rodziny M112.

Dobra wiadomość: Mercedes przy okazji liftingu w 2006 roku wycofał z tego modelu elektronicznie sterowany układ hamulcowy SBC, w którym w wyniku wyczerpania cyklów pracy pedału hamulca trzeba było wymieniać pompę hamulcową.

UŻYWANY MERCEDES KLASY E W211 (2002-2009): OPINIE UŻYTKOWNIKÓW

Co mają do powiedzenia użytkownicy na temat swoich Mercedesów W211?

ZALETY

"Ilość miejsca na nogi z tyłu jest więcej niż wystarczająca. Kanapę bardzo wygodnie wyprofilowano".

"Bagażnik wersji kombi robi wrażenie. Pneumatyka utrzymuje wysokość mocno obciążonego auta".

"Częściowo aluminiowa karoseria. Brak rdzy nawet w 12-letnim aucie".

"Widoczność w nocy przy skrętnych biksenonach — jak w dzień".

WADY

"Wielkie lusterka mają duże martwe pole. Czasami zdarzy mi się niechcący zajechać drogę innemu kierowcy".

"Automat zbyt długo zwleka z redukcją biegu. Trzeba zaplanować każdy manewr wyprzedzania".

"Delikatne tylne miechy i nietrwały kompresor to główne wady pneumatycznego zawieszenia Airmatic".

Tekst: Michał Bakuła, zdjęcia: archiwum; "Motor" 46/2018

Używany Mercedes klasy E W210 (1995-2002) – SAMOCHODY UŻYWANE

Używany Mercedes klasy E W211 – OPINIE O SAMOCHODACH

Używany Mercedes klasy E W211 (2002) – SAMOCHODY UŻYWANE

Używany Mercedes klasy E W212 (2009-2016) – OPINIE O SAMOCHODACH

Motor

Podziel się