Używana Toyota MR2 (1989-1999)

Wtorek, 16 kwietnia 2019 (19:00)

W "Motorze" nr 43-44 z 23 października 2006 roku - prezentacja drugiej generacji Toyoty MR2.

Odnalezienie zadbanego egzemplarza Toyoty MR2 w ogłoszeniach odsprzedaży jest trudniejsze niż znalezienie igły w stogu siana.

Za zakupem Toyoty MR2 przemawiają przede wszystkim rewelacyjne właściwości jezdne.

Konstruktorzy zadbali o to, by auto zapewniało wiele radości z jazdy. Zapowiadają to już centralnie umieszczony silnik, dobre zawieszenie i tylny napęd.

Ponadto zbiornik paliwa zamontowano w tunelu środkowym, co dodatkowo dociąża przednią oś i sprawia, że cały samochód jest bardzo dobrze wyważony.

Chętni na zakup MR2 mogą wybierać spośród wielu jednostek napędowych, począwszy od silników 2 l (od 156 do 175 KM) i 2.2 16V (137 KM), aż po wersje z turbinami z silnikami 2 l i mocy 203-245 KM.

Wbrew pozorom użytkowanie MR2 nie jest drogie. Wyłączając spalanie mocniejszych wersji, które w mieście przekracza 13-14 l/100 km, użytkownicy nie muszą często sięgać do portfela. Samochód nie jest awaryjny. Nawet po latach psują się głównie drobiazgi. Użytkownicy sygnalizują usterki czujnika temperatury płynu chłodzącego (od 32 zł za nowy zamiennik) oraz nieszczelności chłodnicy. Dodatkowo drobnych problemów dostarcza układ elektryczny. Zdarzają się przebicia przewodów zapłonowych (ok. 300 zł kosztuje cały zestaw).

Klocki hamulcowe na przednią oś kupimy za 114 zł, a tarcze od 127 zł za sztukę. Gorzej, gdy dojdzie do stłuczki. W związku z tym, że samochód jest rzadki, mogą pojawić się spore problemy z dostępnością elementów blacharskich, które nie są także tanie. Używany zderzak (tylny, do lakierowania) kosztuje 200-250 zł, podobnie kształtują się ceny reflektorów przednich — około 200 zł za używany.

Toyota MR2 to samochód, który daje wiele radości z jazdy, a przy tym nie sprawia kłopotów właścicielom. Ograniczoną podaż elementów do napraw powypadkowych rekompensują stosunkowo tanie i łatwo dostępne elementy eksploatacyjne.

TOYOTA MR2 II: HISTORIA MODELU

1989: Rozpoczęto produkcję Toyoty MR2 drugiej generacji.

1991: Zmodernizowano podwozie. Zastosowano m.in. większe koła.

1994: Modernizacja silników.

1999: Zakończono produkcję opisywanego modelu. Pojawiła się Toyota MR2 trzeciej generacji.

UŻYWANA TOYOTA MR2 II: NAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCE USTERKI

Toyota MR2 jest wzorem bezawaryjności. Jeśli już, to psują się drobiazgi.

Kłopotów dostarcza układ elektryczny pojazdu — zdarzają się awarie centralnego zamka i przewodów zapłonowych.

Niektórzy sygnalizują drobne wycieki z układu chłodzenia.

Elementy eksploatacyjne nie są drogie i łatwo dostępne.

Problemy może spowodować stłuczka. Elementy blacharskie są trudno dostępne.

UŻYWANA TOYOTA MR2 II: OFERTA RYNKOWA

Chętni na zakup Toyoty MR2 będą musieli poszukać auta w Niemczech. W polskich ogłoszeniach bardzo trudno znaleźć ten samochód. Jeżeli już nam się to uda, często jego stan techniczny będzie mało satysfakcjonujący. U naszych zachodnich sąsiadów Toyoty MR2 z początku produkcji drugiej generacji dostępne są od około 12 000 zł. Za auta z końcówki produkcji w najmocniejszych wersjach trzeba zapłacić równowartość ok. 40 tys. zł.

UŻYWANA TOYOTA MR2 II: NASZYM ZDANIEM

PLUSY

Rewelacyjne właściwości jezdne, trwałe i dynamiczne jednostki napędowe, umiarkowany koszt eksploatacji.

MINUSY

Niska podaż samochodów na rynku używanych, utrudniony dostęp do elementów blacharskich.

Tekst: Tomasz Korniejew, zdjęcia: Paweł Tyszko; "Motor" 43-44/2006

Używana Toyota MR2 (1989-1999) – OPINIE O SAMOCHODACH

Toyota MR2 (2003) - twarda sztuka – "MOTOR" Z PRZESZŁOŚCI

Motor

Podziel się