Honda Jazz - nowa generacja tylko jako hybryda

Czwartek, 24 października 2019 (10:33)

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Honda rozpoczyna elektryfikację swojej gamy modelowej.

Nowy Jazz ma być pierwszym modelem w europejskiej ofercie Hondy oznaczonym emblematem "e: HEV". Tym znakiem oznaczane będą w przyszłości wszystkie modele Hondy wyposażone w zelektryfikowane układy napędowe. To pierwszy Jazz, który w Europie dostępny będzie wyłącznie z dwusilnikowym hybrydowym układem napędowym. Szczegóły napędu nie zostały jeszcze ujawnione.

Pierwszy raz w historii modelu klienci będą też mieli możliwość wyboru "uterenowionej" odmiany Crosstar. Tę poznamy m.in. po wyższym prześwicie, zmienionym pasie przednim czy zintegrowanych relingach dachowych.

Producent podkreśla, że dzięki nowym technologiom słupek A jest o połowę węższy niż w poprzednim modelu, co zdecydowanie poprawia widoczności do przodu. Uwagę zwracają wyraźnie nakreślone poziome linie biegnące wzdłuż boków samochodu i ostrzejsze, bardziej pionowe, linie podkreślające tylne błotniki i nadkola.

W kabinie znajdziemy m.in. szeroki podłokietnik konsoli środkowej, nowe, szersze przednie fotele czy ekran dotykowy LED wykorzystujący styl graficzny znany ze smartfonów. Oprócz licznych aplikacji pokładowy system multimedialny zapewnia bezprzewodową integrację smartfona przy użyciu Apple CarPlay lub Android Auto.

Japończycy zdecydowali się na umieszczenie zbiornika paliwa w centralnej części podłogi, pod przednimi siedzeniami (tak jak w poprzedniku). Dzięki temu Jazz zachował funkcjonalny system składania tylnych siedzeń Magic Seats, który daje możliwość podnoszenia i opuszczania siedzeń w wielu konfiguracjach i elastycznego kształtowania przestrzeni ładunkowej.

Udoskonalono system hamowania w ruchu miejskim, który skuteczniej wykrywa teraz pieszych i rowerzystów w warunkach nocnych. Dzięki przedniej szerokokątnej kamerze, tempomat adaptacyjny może teraz pracować przy niewielkich prędkościach, w ulicznym korku.

Sprzedaż Hondy Jazz nowej generacji rozpocznie się na rynku europejskim w połowie 2020 roku.

magazynauto.pl

Podziel się