Skoda Fabia przebojem wśród samochodów używanych

​W statystyce sprzedaży samochodów nowych w Polsce od lat prym wiodą pojazdy producenta z Mlada Boleslav. Nikogo nie powinno więc dziwić, że auta ze znaczkiem Skody cieszą się też ogromnym zainteresowaniem na rynku wtórnym.

Absolutnym hitem jest w tym przypadku model Fabia, który - w polskich warunkach - często traktowany jest jako pełnowartościowy pojazd rodzinny.

Jak wynika z danych najpopularniejszego motoryzacyjnego serwisu ogłoszeniowego - OtoMoto - Polacy poszukują głównie samochodów z krajowych salonów. Aż 98,5 proc. potencjalnych nabywców w polu "Kraj pochodzenia" zaznaczyło "Polska". W przypadku tego modelu znalezienie pojazdu z udokumentowaną historią nie jest trudne. Przeszło 60 proc. modeli pierwszej i 78 proc. drugiej generacji Fabii dostępnych na naszym rynku to egzemplarze krajowe. Odpowiednio 33,5 proc. i 15,5 proc. to auta sprowadzone, głównie z Niemiec.

Reklama

Głównym atutem Fabii są niewielkie koszty eksploatacji. Z tego względu ponad połowa użytkowników (52 proc.) szuka silnika benzynowego, a  zaledwie 26 proc. - wysokoprężnego. Niemal 1/4 potencjalnych nabywców szukało egzemplarzy z zamontowaną już instalacją gazową.

Podobnie, jak w przypadku innych popularnych aut, 16 proc. potencjalnych klientów przeznacza na zakup Fabii maksymalnie 10 tysięcy złotych. 13 proc. ogranicza swoje wyszukiwania do aut w cenie "do 20 tysięcy".

A jak wygląda oferta? W przedziale od 5 do 15 tysięcy złotych oferowanych jest aż 68 proc. egzemplarzy I generacji tego modelu. Za model II serii zapłacić trzeba znacznie więcej. Najwięcej samochodów - 23 proc. - oferowanych jest w przedziale od 15 do 20 tysięcy złotych. 20 proc. to auta w cenach od 20 do 25 tysięcy.

32,5 proc. osób, które szukają Fabii woli te z silnikami o pojemności nie większej niż 1400 cm3. Tylko 16 proc. wybrało opcję "do 1600 cm3". Sprzedawcy oferują właśnie takie motory. Silniki o pojemności 1,2 i 1,4 stanowią aż 82 proc. oferty I generacji i  68 proc. wszystkich ofert dotyczących II serii.

W przypadku Fabii I przeważają (deklarowane przez sprzedawców) przebiegi w przedziałach 100-150 tysięcy km (36 proc.) i 150-200 tysięcy (32 proc.). W drugiej generacji to 50-100 tys. km (24,5 proc.) 100-150 tysięcy (21 proc.). Najwyżej 50 tysięcy km przejechało 22 proc. egzemplarzy.

10,5 proc. użytkowników interesuje się Fabią nie starszą niż z 2007 roku. Nieco ponad 9 proc. szuka roczników nie starszych niż 2004. Tyle samo ogranicza się do 2010 i 2008. Sprzedawcy natomiast - w przypadku I generacji - oferują głównie roczniki 2003 (19 proc.), 2001 (15 proc.) i 2002 oraz 2004 (po 14,5 proc). Wśród Fabii II najpopularniejsze są roczniki 2010 (23 proc.), 2009 (16 proc.) oraz 2008, 2014 i 2011 (po 15 proc.).

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Skoda Fabia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy